ایران زمین

بندرعباس ـ ایسنا: مدیر کل سیاسی انتظامی استانداری هرمزگان گفت: 10 بازارچه مرزی مصوب دولت در استان وجود دارد که به دلیل به صرفه نبودن برای تجار هیچ کدام از این بازارچه‌ها فعال نیستند. احمد مرادی افزود: استان هرمزگان به دلیل دارا بودن بیش از 2000 کیلومتر نوار ساحلی با کشورهای عمان، امارات و قطر به محلی برای ورود کالای قاچاق به داخل کشور تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۸۳۱۵۴

وی افزود: گرایش به قاچاق کالا به دلیل منطقی نبودن تعرفه‌های گمرکی افزایش می‌یابد که این امر باعث وارد آمدن ضربه مهلک اقتصادی به بدنه کشور می‌شود.

اهواز ـ مهر: 10 طرح بزرگ صنعتی با اعتباری بالغ بر 150میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان این طرح‌ها را در بخش‌های ساخت مبلمان، ساخت کالا از مواد سرامیک، ساخت انواع محصولات پلاستیکی، محصولات غذایی و آشامیدنی، بازیافت کاغذ و مقوا، فرآورده‌های لبنی و تولید عمل آوری و حفاظت از فساد گوشت اعلام کرد.سید خلف موسوی میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها را 285 نفر عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها در شهرهای شوش، خرمشهر، آبادان، شوشتر، اهواز، هندیجان و بهبهان به بهره‌برداری خواهند رسید.

مازندران- ایرنا: قیمت انواع برنج درجه یک با حداکثر 10درصد شکستگی در واحدهای شالیکوبی مازندران نسبت به 2هفته پیش، حدود 2 هزار ریال در هر کیلوگرم افزایش یافت و برنج طارم محلی از 22 هزار ریال به 24هزار ریال رسید. شمار زیادی از واحد‌های شالیکوبی مازندران در روزهای اخیر به بهانه نداشتن سهمیه سوخت گازوئیل و نیز به دلیل افزایش تقاضا و ثابت بودن عرضه، قیمت انواع برنج را افزایش داده‌اند.

در سال‌های اخیر شالیکوبی‌ها به عنوان مراکز خرید و فروش و انبارداری مطرح شده‌اند و صاحبان این واحد‌ها در تعیین و ارزشگذاری انواع برنج دخالت مستقیم و جدی پیدا کرده‌اند. از سوی دیگر، عنایت‌الله تورنگ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در مورد سهمیه سوخت شالیکوبی‌ها گفت: به دلیل این‌که دوره زمانی تبدیل شالی به برنج سفید قابل مصرف طولانی است و ماده غذایی فاسدشدنی محسوب نمی‌شود، در شرایط کنونی لزومی برای تعیین و تامین سهمیه سوخت گازوئیل با قیمت 150 تومانی برای شالیکوبی‌ها وجود ندارد.

ساری ـ مهر: 550 هزار قطعه پرنده مهاجر با توجه به شرایط مناسب جوی برای زمستان گذرانی به تالاب بین‌المللی میانکاله مهاجرت کردند.از این تعداد حدود 350 هزار قطعه چنگر، 60 هزار قطعه فلامینگو و 80 هزار قطعه از 15 گونه انواع مرغابی موجود است.

پلیکان و انواع کاکایی نیز امسال به میانکاله پرواز کردند. 25 هزار قطعه پرنده کنار آبزی و 5000 قطعه حواصیل و اکرات برای زمستان گذرانی به میانکاله آمدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها