ایران زمین

ارومیه - ایسنا:‌مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ غربی گفت: در حال حاضر 53 درصد از سطح پارک ملی دریاچه ارومیه خشک شده است. حسن عباس‌نژاد، ‌افزود: در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه به حداقل تراز طی بیش از یکصد سال گذشته رسیده و از نظر حجمی نیز در مقایسه با حداکثر تراز حدود 25 میلیارد مکعب از آب دریاچه کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۸۲۱۱۸

یزد - مهر: سرپرست میراث فرهنگی شهرستان اردکان از پایان مرمت و بازسازی خانه معصومی در اردکان خبر داد.رسول مشتاقیون افزود: خانه تاریخی معصومی که در بخش مرکزی و محله تیران شهرستان اردکان واقع شده است، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. از عناصر معماری این خانه می‌‌توان به بادگیر و حیاط دلگشای آن اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در بافت قدیم اردکان، خانه معصومی به عنوان یکی از عناصر ارزشمند شناسایی شده و ورودی بنا در جهت جنوب و به صورت یک ایوان با پوشش سقف غنچه‌ای و سکوهایی در طرفین است.

کرمانشاه ـ واحد مرکزی خبر: بازارچه مرزی مهران از دیروز به مدت 4 روز تعطیل ‌شد.

فرماندار مهران گفت: تعطیلی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بازارچه مرزی مهران براساس اعلام مقامات عراقی و ترافیک جاده‌ای سنگین در کشور عراق به علت فرارسیدن اربعین حسینی است.

وی افزود: در آستانه اربعین حسینی روزانه000 8 نفر با کاروان‌های زیارتی حج و زیارت و 2500 نفر به صورت انفرادی از مرز بین‌المللی مهران به عراق سفر می‌کنند.

اهواز ـ ایسنا: مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: دستگاه‌های حفار (TBM) با ضمانتی یک میلیارد تومانی از گمرک بندر امام خمینی(ره) ترخیص شده‌اند و به مقصد اهواز بارگیری می‌شوند.

عباس هلاکویی افزود: دستگاه‌های حفار قطار شهری اهواز در هفته جاری به اهواز می‌رسند و بلافاصله پس از آن عملیات مونتاژ آنها آغاز می‌شود.

مشهد ـ مهر: نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شهرستان تایباد بزودی آغاز به کار می‌کند.

غلامرضا اسداللهی افزود: این منطقه، پس از منطقه ویژه اقتصادی سرخس دومین منطقه ویژه اقتصادی استان است و ایجاد این منطقه بستر مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم می‌سازد.

کرج ـ ایرنا: معاون دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: 120 هزار هکتار از شالیزارهای کشور طی 3 سال گذشته تجهیز و نوسازی شده است.

‌بایرامعلی قلندرزاده افزود : این ساماندهی بیشتر با هدف رقابتی کردن محصول برنج کشور با برنج‌های وارداتی صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد:‌ برای تجهیز و نوسازی هر هکتار اراضی شالی حدود 25 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها