تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: استاندار آذربایجان شرقی خواستار انتقال آب رودخانه‌ارس به دریاچه ارومیه شد. احمد‌علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه برای نجات این دریاچه از نابودی ضروری است.
کد خبر: ۳۸۱۸۷۲

سمنان ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان گفت: با بررسی‌های به عمل آمده و هماهنگی با آموزش و پرورش، 13 مدرسه به مدارس تحت‌پوشش طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان اضافه شد و در حال حاضر 45 مدرسه با بیش از 5000‌دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار دارند. قاسم باقری با اشاره به اقدامات انجام شده در سال تحصیلی 90- 89 اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام در طرح امسال، آموزش دانش‌آموزان توسط کارشناسان مجرب اداره کل حمل ونقل و پایانه‌ها، افسران پلیس راه استان و رابطین آموزش دیده در مدارس بوده است.

یزد ـ خبرنگار جام‌جم: مدیر جهادکشاورزی بافق گفت: طرح پرورش متراکم ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان در شهرستان بافق اجرا شد. حمید عسکری باقرآبادی افزود: این طرح با هدف بالا بردن تولید در واحد سطح و افزایش بهره‌وری از آب و زمین و سودآوری به صورت پایلوت در یکی از واحدهای مجتمع پرورش ماهیان حاشیه رودخانه شور شهرستان بافق اجرا شد.

ایسنا ـ کرمان: با حضور استاندار کرمان باند دوم ورودی بافت ـ کرمان به طول 5/3 کیلومتر و پلی به طول 42 متر و ارتفاع 20 متر در این محور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. اسماعیل نجار، استاندار کرمان در این مراسم گفت: این پروژه 2/5 میلیارد تومان هزینه در بر داشته و احداث آن 4 سال به طول انجامیده است.

کرج ـ خبرنگار جام‌جم: بافت‌های فرسوده در کرج رو به افزایش است. مدیر اجرایی شرکت عمران و مسکن‌سازان استان البرز با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر 700 هکتار از وسعت شهر کرج جزو بافت‌های فرسوده است که این میزان در مناطقی چون اسلام‌آباد، اخترآباد، سهرابیه، خط چهار حصار، قلمستان، مصباح، اهری، حصارک و کلاک نمود بیشتری دارد. نعمت‌الله خلیلی با اشاره به وجود چندین گسل زلزله‌خیز در کرج بیان کرد: چنانچه اقدامات عملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده این کلانشهر صورت نگیرد و استحکام بناها در برابر زلزله تقویت نشود، خسارات جبران‌ناپذیری این مناطق را تهدید می‌کند.

سنندج ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با تاکید بر حفاظت از اراضی ملی استان گفت: پرونده باغ ژاله از جمله اراضی‌ای بود که متصرفان آن قصد داشتند با کاشتن درخت در این اراضی، مانع از رفع تصرف آن توسط دستگاه قضایی شوند. علی‌اکبر گروسی افزود: از زمان تشکیل شورای حفاظت از اراضی ملی از سال 1384 تاکنون، 598 پرونده زمین‌خواری در استان تشکیل شده که بر این اساس 650 هکتار از اراضی دولتی به ارزش 270‌میلیارد تومان از چنگ متصرفان خارج شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها