اهواز ـ مهر: مدیر دفتر مطالعات نیروگاه‌های متوسط و معاونت طرح و توسعه سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان گفت: سد تراز در شهرستان لالی به منظور تامین آب آشامیدنی این شهرستان، روستاهای اطراف آن و آبیاری دشت لالی احداث می‌شود. مسعود شهنازی افزود: با احداث این سد آب کشاورزی دو هزار و 500 هکتار از اراضی دشت لالی تامین می‌‌شود که به توسعه کشاورزی منطقه کمک می‌کند.وی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل کم آبی، کشاورزان منطقه در حال کشت دیم هستند اما با احداث این سد، کشاورزان می‌توانند اقدام به کشت آبی کنند.
کد خبر: ۳۸۰۸۹۸

اردبیل ـ خبرنگار جام‌جم:‌ فرماندار پارس‌آباد، اظهار کرد: به 77 نفر از عشایر پارس‌آباد مغان زمین زراعی واگذار می‌شود.التفات خدابنده افزود: این عشایر از افراد واجد شرایط قشلاقات و روستاهای مراد، الماس، سلماس و اسماعیل هستند.برای هر نفر 3 هکتار زمین زراعی در نظر گرفته شده که با قرعه‌کشی و با حضور کارشناس و نقشه‌بردار جهاد کشاورزی این شهرستان به آنها ابلاغ شد.

خرم‌آباد ـ خبرنگار جام‌جم: نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی مردم ازنا از نعمت آب تصفیه‌شده سدکمندان بهره‌مند می‌شوند.عزت‌الله دهقان درخصوص دلایل تاخیر 6 ماهه انتقال آب سراب کمندان به شبکه آبرسانی این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته مسوولان استان لرستان وشهرستان ازنا قول دادند، که تا پایان سال آب سراب کمندان را به شهر ازنا برسانند که با حضور معاون وزیر نیرو، آب وارد مخزن شهری ازنا شد، اما این آب تصفیه‌شده نبود که معاون وزیر نیرو در این زمینه هم قول یک دستگاه پکیج تصفیه موقت آب و کارشناس دستگاه مربوطه را داد، اما درخلال کار مسوولان آب ازنا متوجه شدند مخزن فعلی جوابگوی کل شهر نیست وباید این مخزن به مخزن قسمت دیگر شهر متصل شود. این موارد باعث شد که کار انتقال تصفیه ومتصل شدن آب سراب کمندان به شبکه شهری به طول انجامد.

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: نخستین جشنواره کتاب سال تبریز اواخر اسفند سال جاری برگزار می شود. حسین نجفی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز گفت: به منظور ارج نهادن به پدیدآورندگان کتاب و در جهت حمایت از نشر آثار فاخر و ماندگار، نخستین جشنواره کتاب سال تبریز برگزار می‌شود.وی افزود: این جشنواره در 7 بخش اصلی با عنوان: تاریخ و فرهنگ، هنر، ادبیات، تحقیق و پژوهش، کودک و نوجوان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدیریت شهری و یک بخش جنبی با عنوان انتخاب ناشر نمونه سال و انتخاب گرافیست و تصویرساز نمونه برگزار می‌شود.

گیلان - ایسنا: مدیرکل راه و ترابری گیلان گفت: یک خط عبور به ظرفیت موجود رودبار تا منجیل آزادراه رشت ـ قزوین افزوده می‌شود. این آزاد راه اواخر سال 88 با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید که با افتتاح آن بسیاری از مشکلات راه گیلان و قزوین حل شد و با ایمنی زیاد شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بوده‌ایم. این در حالی است که هنوز 11 کیلومتر باقیمانده از رودبار تا منجیل موجب شده که در این فاصله سرعت ترافیک به حداقل برسد. سرهنگ سیری، فرمانده پلیس راه گیلان در این خصوص گفت: ترافیک در 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت ـ‌ قزوین زیاد است و با هماهنگی وزارت راه و ترابری، افزایش ظرفیت یک خط عبور به پیمانکار ابلاغ شده که در حال حاضر در دست مطالعه است و با اضافه شدن این خط عبور ظرفیت این محور نیز افزایش پیدا می‌کند و شاهد کاهش مشکلات در این محدوده خواهیم بود.

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم:کتیبه کلانشهر تبریز در کاخ موزه شهرداری رونمایی شد.

عبداللهی‌فرد طراح و سازنده این کتیبه گفت: این کتیبه از جنس سفال پخته بوده و در ابعاد 9 متر در 5/4 متر ساخته و روی بزرگ‌ترین دیوار تالار تبریز نصب شده است.وی افزود: این اثر هنری در برگیرنده بیش از 50 اثر و بنای تاریخی و زیبای شهر از جمله عمارت شهرداری، ارک علی‌شاه، مسجد کبود، مقبره شهریار، پل کابلی، برج یانقین، بقعه عون‌بن‌علی، ایل‌گولی، خلعت‌پوشان و ده‌ها جاذبه گردشگری و تاریخی تبریز است.

به گفته دکتر عبداللهی فرد، کتیبه تبریز از بیش از یک هزار قطعه سفال کوچک و بزرگ طرح‌دار تشکیل یافته و پس از چینش قطعه به قطعه در کنار یکدیگر بر روی دیوار تالار تبریز نصب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها