آذرشهر ـ خبرنگار جام‌جم: فرماندار آذرشهر گفت: درسال‌های اخیر به علت نبودن آب کشاورزی بیش از 50درصد باغات این شهرستان خشک و مزارع آبی آن تخریب شده است. اسماعیل آذریان افزود: نبودن نزولات آسمانی، کاهش آب دریاچه ارومیه و پیشروی آب شور در سفره‌های زیرزمینی بویژه پایین دست آذرشهر برای کشاورزی این شهرستان بسیار هشدار جدی است.
کد خبر: ۳۸۰۱۸۹

سمنان ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری نخستین سوگواره آیین‌های حسینی با عنوان تعزیه، میراث معنوی در استان سمنان در اربعین و 28 صفر خبر داد.

حمید یزدانی‌ گفت: این سوگواره باهدف شناسایی گروه‌های برتر تعزیه استان، احیای اجرای تعزیه در تکایای نقاط شهری و روستایی، بررسی نسخه‌های تعزیه به منظور جلوگیری از رواج خرافه و بدعت در اجرای این آیین نمایشی ـ مذهبی، اشاعه شیوه‌های سنتی عزاداری و زنده نگهداشتن شور حسینی برگزارمی شود.

قزوین - مهر: برای دومین بار در هفته اخیر بازار قزوین دچار آتش سوزی شد. این آتش‌سوزی پیش از ظهر پنج‌شنبه در یک باب مغازه لباس فروشی رخ داد که با حضور بموقع ماموران آتش نشانی قزوین مهار شد.

سید علی شفیعی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین گفت: علت این آتش‌سوزی در حال حاضر توسط کارشناسان در دست بررسی است؛ اما به احتمال زیاد در اثر اتصال سیم برق این آتش‌سوزی رخ داده است.وی گفت: در روز جمعه هفته گذشته نیز سرای رضوی در بازار دچار حریق شد که این حادثه در یک مغازه صنایع‌چوب رخ داد.

یزد ـ جام‌جم: مدیرکل محیط زیست استان یزد با اشاره به تدوین برنامه جامع کاهش آلودگی هوا گفت: استان یزد به دلیل فعالیت صنایع از شهرهای آلوده محسوب می‌شود که نیازمند تدوین طرح جامع است و برنامه‌ریزی برای ارائه این طرح به دولت در سفر اخیر هیات دولت به استان دیده شده است.حمید جلالوندی اظهار کرد: براساس دستور العمل سازمان محیط زیست، امسال برای هفته هوای پاک برنامه‌های مفصلی دیده شده که شامل مباحث آموزشی و فرهنگسازی عمومی است. دو برنامه‌ریزی پایه‌ای و زیربنایی در محیط زیست استان در حال انجام است که باید به احتمال طرح کاهش جامع آلودگی هوا و دیگری برنامه‌های نمادین فرهنگی و آموزشی اشاره کرد.

تبریز- خبرنگار جام جم : مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز به کار اکیپ مشترک نظارتی بر تولید و عرضه شیر با نام «پلیس شیر» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اکیپ مشترک با حضور کارشناسان دامپزشکی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و نماینده تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی استان با هدف کنترل دقیق تولید، ورود، خروج و تردد شیر در استان فعالیت خود را بزودی آغاز خواهد کرد.

به گفته وی بر همین اساس خودروهای حمل بهداشتی شیر، ساماندهی شده و با خودروهای فاقد پروانه برخورد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها