کد خبر: ۳۷۹۰۱۸

پردازنده‌ای برای کمردرد

برخی از محققان استرالیایی موفق شدند پردازنده هوشمندی بسازند و آن را روی بدن انسان آزمایش کنند که می‌تواند درد مزمن کمر و جریان سیگنال‌های مرتبط با درد را که از مسیر ستون فقرات به مغز می‌روند، از بین ببرد.

این پردازنده که طی 2 سال گذشته توسط متخصصان بیوپزشکی، الکترونیکی و مکانیکی توسعه یافته، برای بیمارانی ساخته شده است که از دردهای مزمن رنج می‌برند. این پردازنده با یک باتری کار می‌کند که طول عمر خوبی هم دارد.

 

 

پخش‌کننده‌ای برای تمام فصول

شرکت کالیدوسکوپ پخش‌کننده بلوری جدیدی تولید کرده که احتمالا هیچ‌کس نمی‌تواند به تعداد کافی دیسک بلوری داشته باشد تا همه شکاف‌های این دستگاه عظیم 100 دیسکه را پر کند، اما شاید تنها نکته گیج‌کننده این دستگاه، قیمت آن باشد که این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که در عصر اینترنت که اطلاعات دیجیتال را با همان کیفیت و با قیمت بسیار پایین می‌توان تهیه کرد، چرا باید برای این پخش‌کننده 1500 دلار پرداخت.

 

 

ربات ورزشکار

بیشتر ربات‌ها طوری حرکت می‌کنند که تنها اصطلاح رباتیک! برازنده حرکات آنهاست. اما حالا یک محقق ژاپنی به نام ریوما ریاما به منظور تغییر این وضعیت رباتیکی، رباتی ساخته که به گفته خودش ورزشکار است و می‌تواند حرکاتی مشابه حرکات انسان داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


بازگشت به کهکشان صدا

شرکتی به نام Coloud مفهوم جدیدی از جنگ ستارگان ارائه کرده و این مفهوم و محصول جدید چیزی نیست جز یک هدفون.

این هدفون زیبا که مانند R2-D2  بسیار جان سخت است، قیمتی حدود 50 دلار دارد که به نظر برای خرید و به سر گذاشتن آن می‌ارزد در جیب خود دست ببرید.

 

 

 


یک تیر و سه نشان

آیپد طوری طراحی شده که بجز کابل استاندارد آن و حافظه داخلی‌اش، عملا نمی‌شود هیچ حافظه دیگری را به این دستگاه اضافه کرد.

به همین دلیل شرکت MIC Gadget وسیله‌ای تولید کرده که می‌تواند به پورت آیپد متصل شود و علاوه بر پورت USB، این دستگاه را به اتصال میکرواس دی و اس دی استاندارد نیز مجهز کند. این وسیله تنها 30 دلار قیمت دارد.

 

 

ترجمه دیداری

نرم‌افزارهای ترجمه، محدودیت‌های خاص خودشان را دارند که استفاده از آنها را مشکل کرده است. به منظور برطرف شدن این محدودیت‌ها و سختی‌های ناشی از آن، نرم‌افزاری برای آیفون ایجاد شده که با کمک دوربین این تلفن همراه، می‌تواند متون بیرونی را دریافت کرده و ترجمه آن را در لحظه نشان بدهد. این نرم‌افزار که Word Lens نام گرفته در فروشگاه اپل موجود است.

 



دیسک سخت با پوستی نرم

دیسک‌های اکسترنال بجز ذخیره‌سازی کاربرد دیگری ندارند، به همین دلیل گروه طراحی LaCie، ترک پد چند لمسی خوبی روی آن طراحی کرده تا بتوان از آن به عنوان ماوس نیز استفاده کرد.

هنوز از زمان عرضه یا قیمت این دیسک سخت که به فناوری USB3  نیز مجهز است، صحبتی به میان نیامده است.

 


اسکنر متن جیبی

ساندرا بروگمان، مدل مفهومی ‌اسکنری را طراحی کرده که از طریق آن می‌توان علاوه بر خواندن متن از روی یک صفحه شیشه‌ای، به صورت همزمان به صدای آن نیز گوش داد. سرعت پخش این صدا همسان با سرعت حرکت اسکنر توسط دست خواهد بود و به این ترتیب، تندخوان‌ها و کندخوان‌ها هر دو می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. همچنین از طریق این اسکنر می‌توان ایرادهای نگارشی متن را مشاهده و راه‌حل‌هایی برای آن دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها