مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از توزیع 6 میلیون قطعه کوپن نفت سفید و گاز مایع خبر داد و گفت: تا پایان سالجاری امکان سهمیه بندی سی.ان.جی وجود ندارد.
کد خبر: ۳۷۵۲۳۸

فرید عامری در گفتگو با مهر با بیان اینکه همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها سهمیه گازوئیل با نرخ 150 تومان برای واحدهای کشاورزی، دامپروری، مرغداری و نانوایی ها در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به افزایش وسعت شبکه های گاز شهری و روستایی در سراسر کشور، در شرایط فعلی بخش ناچیزی از مشترکان خانگی از نفت سفید و گاز مایع به عنوان سوخت استفاده می کنند.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نفت سفید با قیمت 100 تومانی ارزان ترین حامل انرژی به شمار می رود، تصریح کرد: برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و مدیریت مصرف این دو فرآورده نفتی توزیع کوپن در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی از توزیع حدود 6 میلیون قطعه کوپن نفت سفید و گاز مایع برای تامین مصارف بخش خانگی در استانهای مختلف کشور خبر داد و افزود: با هماهنگی وزارتهای نفت و کشور ثبت نام اطلاعات خانوارها برای توزیع کوپن آغاز شده است.
 
این مقام مسئول همچنین با اعلام اینکه ارزش حرارتی مشابه بنزین و ال.پی.جی منجر به استفاده گاز مایع به صورت غیر مجاز در خودروهای شده است، بیان کرد: پیش بینی می شود با توزیع کوپنی گاز مایع ضمن مدیریت مصرف این فراورده نفتی از استفاده غیر مجاز آن در کپسول خودروهای غیرمجاز هم جلوگیری شود.
 
عامری با اعلام اینکه از مهر ماه امسال عرضه گاز مایع در سطح جایگاهها تنها با کارت هوشمند سوخت انجام می شود، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 25 هزار دستگاه خودروی ال.پی.جی سوز در سطح کشور با عمر بالا تردد می کنند.
 
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه هم اکنون در 19 جایگاه عرضه گاز مایع سامانه کارت هوشمند سوخت به طور کامل نصب و راه اندازی شده است، یادآور شد: با عرضه کارتی ال.پی.جی امکان مدیریت بیشتر برای مصرف این حامل انرژی به وجود آمده است.
 
وی همچنین در خصوص سهمیه بندی سی.ان.جی توضیح داد: حداقل تا پایان سالجاری امکان سهمیه بندی این حامل انرژی وجود ندارد.
 
از ساعت 24 روز یکشنبه 28 آذرماه بنزین حمایتی 100 تومان، بنزین سهمیه ای 400 تومان، بنزین آزاد 400 تومان، سی.ان.جی 300 تومان، گازوئیل سهمیه ای 150 تومان، گازوئیل آزاد 350 تومان، بنزین سوپر یارانه ای 150 تومان، بنزین سوپر سهمیه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در جایگاه‌ها عرضه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها