صابری :

52 درصد زنان دچار آزار جنسی افسردگی دارند

رییس بخش روان پزشکی قانونی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به اینکه افسردگی از علائم آزار جنسی است، گفت: میزان ابتلا به افسردگی در زنانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته 52 درصد و در دیگر زنان 27 درصد است.
کد خبر: ۳۷۲۰۴۵

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر مهدی صابری که در کنفرانس خشونت جنسی، اورژانس پزشکی قانونی سخن می گفت با بیان عوارض روانی ناشی از خشونت جنسی افزود: مهم ترین عارضه روانی نامطلوب ناشی از آزار جنسی، PTSD (اختلال استرسی پس از حادثه) است و این اختلال در افرادی بروز می کند که در زندگی خود از  یک حادثه تهدید کننده جان سالم به دربرده‌اند اما ذهنشان همواره با آن درگیر است.

رئیس بخش روان پزشکی قانونی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در تعریف خشونت گفت: خشونت، رفتاری است که از انسانی سر می زند و موجب آزرده شدن شخص دیگر می شود و دربرگیرنده خشونت های گفتاری و رفتاری است.

وی افزود:  افسردگی از دیگر علائم آزار جنسی در افراد است که می تواند در کوتاه و یا بلند مدت بروز کند و متاسفانه آثار ناشی از خشونت و آزارهای جنسی ممکن است تا سال ها در افراد وجود داشته باشد و تحقیقات نشان داده که بسیاری از افراد مورد آزار جنسی به دلیل عوارض روانی به مراکز روان‌پزشکی مراجعه می کنند.

مردان متهمان درجه یک آزارها حملات و سوءاستفاده‌های جنسی

صابری با تاکید بر اینکه مردان متهمان درجه یک آزارها، حملات و سوءاستفاده های جنسی هستند، تصریح کرد: زنان همواره قربانیان این حملات و تهاجمات محسوب می شوند و و بر اساس برخی آمارهای ارائه شده در سال 2009 حدود 25 درصد زنان در جهان در طول زندگی با آزار جنسی مواجه شده اند.

وی گفت: بر اساس تحقیقاتی در امریکا، 18 درصد زنان تجربه مواجه شدن با تجاوزهای جنسی را داشته اند. همچنین 54 درصد افراد مورد تجاوز زیر 18 سال سن داشته اند.

رییس بخش روان پزشکی قانونی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به تحقیقات دیگری در سال 2004 خاطرنشان کرد: مطالعه ای که روی زنان متاهل امریکا انجام شد، نشان داد که 58 درصد آنان در رابطه زناشویی خود با خشونت جنسی مواجه بوده اند.

دکتر صابری ادامه داد: آزار جنسی تنها مختص زنان در سنین جوانی و بزرگسالی نیست بلکه می تواند از دوران کودکی در فرد آغاز شود و اگر در سنین نزدیک به بلوغ باشد آثار روانی منفی بیشتری به همراه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها