4 میلیون کنتور برق هوشمند می‌شوند

3 راهکار جداسازی کنتورهای آب

وزیر نیرو با تشریح جزئیات سه راهکار وزارتخانه متبوعش برای جداسازی کنتورهای آب ، گفت: 2 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای نصب کنتور هوشمند در 4 میلیون واحد مسکونی در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۷۱۰۱۳

مجید نامجو در گفتگو با مهر در پاسخ به نگرانی مردم از بابت مشترک بودن کنتورهای آب در آپارتمان ها و شفاف نبودن میزان مصرف آب از سوی هر یک از واحدها گفت: به دلیل حساسیت مصارف و قیمت های آب و برق در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، وزارت نیرو سه راهکار اساسی را برای رفع نگرانی ساکنان آپارتمان هایی که دارای کنتورهای مشترک آب هستند، در نظر گرفته است که بر اساس آن، از این پس شرکت های آب و فاضلاب باید با هماهنگی شهرداری و مسکن سازان به دنبال این باشند که در آپارتمان های نوساز ، کنتور مشترک نصب نشود و تمامی کنتورهای آب مجزا شوند.

وزیر نیرو افزود: همچنین وزارت نیرو به شرکت های آب و فاضلاب ابلاغ کرده است که ترتیبی فراهم کند تا هر آپارتمانی که قصد داشته باشد کنتور آب مشترکان خود را تفکیک کند، از کمک های فنی و مشاوره ای بهره مند شود.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو به شرکت های آبفا دستور داده است، تلاش کنند روشهایی به هیئت مدیره آپارتمان ها آموزش دهد که آنها بتوانند وضعیت آب هر واحد را مدیریت کرده و به صورت شفاف به هر واحد گزارش دهند. در این صورت، دلنگرانی های مردم در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها که قیمت ها واقعی می شود، برطرف خواهد شد.

نامجو همچنین در خصوص هوشمندسازی کنتورهای برق نیز اظهارداشت:هوشمندسازی کنتورهای برق یکی از بزرگترین اقداماتی است که وزارت نیرو دنبال می کند. در واقع، هوشمند کردن کنتورها گوشه ای از طرح مطمئن کردن شبکه های برق است تا تمامی مصارف به صورت شفاف از محل تولید انرژی تا محل مصرف، تحت کنترل و نظارت حاکمیتی وزارت نیرو باشد.

وی افزود: برای اجرای بخشی از طرح هوشمند کردن کنتورهای برق، دولت 2 هزار میلیارد تومان برای هوشمند سازی 4 میلیون کنتور برق در اختیار وزارت نیرو قرار داده است تا ظرف یکسال، این کنتورها را نصب کند.

نامجو گفت: وزارت نیرو اجازه سوءاستفاده از فضای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را نمی دهد؛ چراکه برخی در این فضا به دنبال این هستند که با دستکاری کنتور و یا استفاده غیرمجاز از شبکه برق، زیر بار اجرای قانون نروند اما وزارت نیرو بلافاصله آنها را شناسایی خواهد کرد.

وی بار دیگر از مردم خواست که نگران اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نباشند. قیمت برق مطابق اعلام قبلی برای 70 درصد از مشترکان، بیش از 4 هزار تومان افزایش نخواهد یافت بنابراین مردم نباید نگران باشند؛ ضمن اینکه با بهینه کردن مصارف خود و کاهش آن به میزان 10 درصد بدون اینکه خللی به زندگی آنها وارد شود می توانند کمتر از 4 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کنند.

وزیر نیرو اظهارداشت: مهم آن است که دولت در کنار مردم است و افزایش قیمت را طوری برنامه ریزی خواهد کرد که زندگی مردم مختل نشود و آنها بتوانند با یارانه های نقدی ، بخشی از هزینه های خود را جبران کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها