اردبیل ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مشکین‌شهر گفت: تاکنون 50 قلعه باستانی و تاریخی در مشکین‌شهر به عنوان یکی از شهرهای باسابقه استان اردبیل شناسایی شده است. محرم جعفری افزود: این قلعه‌های باستانی و تاریخی به ثبت ملی رسیده و کار مرمت برخی از این آثار باستانی و تاریخی نیز شروع شده است. قلعه قهقهه از جمله تاریخی‌ترین قلعه‌های منطقه و استان اردبیل است که با سابقه‌ای دیرین، یکی از مناطقی است که اکثر پژوهشگران و کارشناسان باستانی به مطالعه و تحقیق در آن می‌پردازند.
کد خبر: ۳۶۶۳۲۲

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرکل روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان سال‌جاری تغییری در بهای آب و فاضلاب مصرفی مردم ایجاد نخواهد شد. احد جاودانی افزود: بسته مربوط به تعیین قیمت آب به مجلس ارسال شده و هنوز هیچ قانونی در این خصوص به تصویب نرسیده است. مصرف بی‌رویه انرژی و آب در کشور ما به بحرانی اساسی تبدیل شده و هدفمندسازی یارانه‌ها تنها راهی است که می‌توان از طریق آن مشکل مذکور را حل کرد.

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: بیش از 193 هزار هکتار از مناطق طبیعی استان خوزستان امسال در فهرست مناطق حفاظت‌شده کشور قرار می‌گیرد. رامهرمز، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پرونده این مناطق برای ثبت در فهرست مناطق حفاظت‌شده به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده است. این مناطق به علت دارا بودن گونه‌های منحصر به فرد جانوری در قالب اثر ملی طبیعی مناطق حفاظت‌شده و شکار ممنوع معرفی شده‌اند.

ساری ـ مهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: هفته‌ای 4 میلیارد تومان و ماهانه 16 میلیارد تومان در طرح‌های آب منطقه‌ای مازندران سرمایه‌گذاری می‌شود. به بیان دیگر، حدود 40 درصد از اعتبارات عمرانی استان به طرح‌های تامین و انتقال آب اختصاص می‌یابد. رمضان طهماسبی افزود: تنها حدود 9 درصد از آب‌های سطحی در مازندران توسط 10 سد در دست بهره‌برداری مهار می‌شود و از این رو دولت مصمم است این عقب‌ماندگی را در این استان جبران کند.

ساوه ـ ایسنا: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین جشنواره اناری که در شهرستان ساوه برگزار شد، مصوباتی همچون ایجاد یک پایانه صادراتی انار و احداث سردخانه را به دنبال داشت و ظرف مدت یک سال فاز اول آن آماده بهره‌برداری است.

حجت‌الاسلام حسین اسلامی افزود: با احداث پایانه انار ساوه، سردخانه‌ای با ظرفیت 3 هزار تن انار نیز در آن ایجاد می شود و با احداث سردخانه نگهداری انار دیگری در روستای نور علیب بیک توسط بخش خصوصی با ظرفیت 10 هزار تن‌و در مجموع تا سال آینده می‌توانیم این محصول را به مقدار 13هزار تن در سردخانه نگهداری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها