دور دوم مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، با قدرت نمایی انگلیس و آلمان، پیروزی التیام‌بخش فرانسه و ایتالیا، برد خفیف هلند و شکست پرتغال همراه بود. در حساس‌ترین دیدار دور دوم یورو 2012 تیم‌های ملی انگلیس و سوئیس در ورزشگاه سن‌جاکوپ شهر بازل در شرایطی مقابل هم صف‌آرایی کردند که مردان فابیو کاپلو در تیم انگلیس در بازی قبلی 4 بر صفر بلغارستان را شکست داده بودند و این بار نیز با ارائه یک بازی سراسر تهاجمی و تکیه بر حرکات بازیکنان جوانی همچون تئو والکات، آدام جانسون، نبوغ وین رونی در خط حمله و بازیسازی استیون جرارد 3 بر یک و با گل‌های وین رونی (10)، آدام جانسون (69) و دارن بنت (88) در مقابل تک گل ژردن (71) بر سوئیس غلبه کرد تا کاپلو در این باره بگوید: بازیکنان عموما می‌خواهند بدون مشغله ذهنی بازی کنند. آنها می‌توانند روی بازی تمرکز کنند. این همان کاری است که رونی انجام داد و در نهایت تیم ما موفق شد به دومین پیروزی پیاپی دست یابد.
کد خبر: ۳۵۲۳۵۸

ترکیب ایده‌آل یواخیم لو

آلمان هم که در دور نخست یک بر صفر بلژیک را در بروکسل پشت سر گذاشته بود این بار در کلن و با گل‌های هایکو وسترمان (28)، لوکاس پودولسکی (44)، میروسلاو کلوزه (45 و 90)، راشد سیدو (بازیکن حریف) 53 و هولگر بداشتوبر (86) در مقابل تک گل واقف جوادوف (57) با نتیجه 6 بر یک جمهوری آذربایجان را که هدایت آن بر عهده برتی فوگتس بود، شکست داد.

یواخیم لو، سرمربی آلمان پس از این پیروزی درخشان گفت: تیم ما به ترکیب عالی رسیده، دوست دارم دوباره چنین نمایشی را ببینم زیرا پس از آنکه سه بر صفر پیش افتادیم دست برنداشتیم و برای گل‌های بیشتر پیش رفتیم. در سایر دیدار ها ی مهم، فرانسه با 2 گل میزبان خود بوسنی و هرزگوین را شکست داد، هلند دو بر یک از سد فنلاند گذشت، ایتالیا 5 بر صفر جزایر فارو را از پیش روی برداشت و پرتغال با یک گل مغلوب نروژ شد.

در حال حاضر در گروه A آلمان و ترکیه با 6 امتیاز، در گروهB ایرلندجنوبی و اسلواکی با 6، در گروه C ایتالیا با 6 و صربستان با 4، در گروه D آلبانی و بلاروس با 4، در گروه E سوئد و هلند با 6، در گروه F کرواسی و رژیم صهیونیستی با 4، در گروه G انگلیس و مونته نگرو با 6، در گروه H نروژ با 6 و دانمارک با 3 و در گروه I اسکاتلند و لیتوانی با 4 امتیاز و یک بازی بیشتر از اسپانیا در رده‌های اول و دوم گروه‌های 9 گانه قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها