لیگ برتر فوتبال ایران

هدف پرسپولیس ، حفظ صدرنشینی

پرسپولیس با 4 پیروزی متوالی، پس از ماه‌ها خانه شماره یک جدول را به اشغال خود درآورد، اما حفظ صدرنشینی برای قرمزها به مراتب دشوارتر از به دست آوردن آن خواهد بود، مخصوصا که مجبورند در گرمای اهواز به مصاف تیم جوان و دونده فولاد بروند.
کد خبر: ۳۴۹۴۴۷

شهر اهواز امروز با 46 درجه سانتیگراد یکی از گرم‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند و به تبع آن، امشب و در ساعت برگزاری مسابقه نیز، شبی دم کرده، نسبتا شرجی و البته گرم در انتظار صدرنشین لیگ برتر است. 10 روز پیش صبای قم برای فرار از این گرما که به گفته محمود یاوری برای او بی‌سابقه بود، 90 دقیقه دفاع کرد تا راضی از کسب یک امتیاز ورزشگاه تختی را ترک کند و حالا نوبت پرسپولیس است.

محمود خوردبین، سرپرست پرسپولس در این باره می‌گوید: «هرچند تجربه پیروزی و بازی در گرمای آبادان را داریم اما مقابل فولاد هم مشکل گرما برای ما حرف اول را می‌زند. البته این را باید قبول کرد که تیم‌های جلالی همیشه خوب بوده‌اند. در چند سال اخیر همیشه در اهواز مشکل داشته‌ایم.»

البته فولاد هم برای بازی امشب از سوی هوادارانش تحت فشار است. آنها در 3 بازی خانگی قبلی‌شان، اولی را با یک گل به استیل‌آذین واگذار کردند و در دو بازی دیگر هم مقابل سپاهان و صبا با تساوی متوقف شدند. همین عدم نتیجه گیری در اهواز و البته وجود 8 بازیکن مصدوم و محروم در ترکیب فولاد به گفته جلالی، تا حدودی پرسپولیسی‌ها را امیدوار کرده است که از این میدان سخت نیز به سلامت عبور کنند.

پرسپولیس و فولاد تاکنون در 16 مسابقه در چارچوب مسابقات لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن، 6 برد برای فولاد، 6 برد برای پرسپولیس و 4 تساوی بوده است. در 8 مسابقه برگزار شده پرسپولیس و فولاد در اهواز هم، فولادی‌ها 4 بار موفق به شکست قرمزپوشان پایتخت شده، 2 بار مقابل این تیم به تساوی رسیده‌اند و 2 شکست نیز در سابقه خود دارند. البته 2 پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد در اهواز به اولین و دومین دوره لیگ برتر برمی‌گردد و مربوط به 8 سال پیش است!

البته از نگاه مجید جلالی این آمارها در نتیجه بازی امشب بی تاثیر است. او در واکنش به این موضوع که پرسپولیس همواره در اهواز روز سختی داشته است و این بار هم می‌تواند یکی از همان روزها باشد، می‌گوید: «هر اتفاقی که در گذشته افتاده، دلیل نمی‌شود دوباره تکرار شود. برای این‌که شب خوبی داشته باشیم، باید مصمم باشیم. برای بازی با پرسپولیس 8 بازیکن خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت ندارم و باید به داشته‌هایم تکیه کنم. بازیکنان همیشه مقابل تیم‌های بزرگ انگیزه بیشتری دارند، چون می‌خواهند خود را نشان دهند و تمام توان خود را به کار می‌گیرند. چنین مسابقاتی برایشان مثل یک فرصت است.» سرمربی فولاد درباره پرسپولیس نیز می‌گوید: «این تیم بی‌مهابا بازی نمی‌کند. بازی سنجیده باعث شده تا بتواند در صدر جدول قرار گیرد. این نشان از توانایی آنها دارد و ما هم باید با آنها حساب شده بازی کنیم.»

امشب علی دایی و مجید جلالی در حالی برای سومین بار در لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند که دایی سابقه 2 پیروزی مقابل جلالی را در کارنامه دارد. دایی در تیم صبا مدتی شاگرد جلالی بود و با او موفق به قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام شد. پس از آن در فصل 86 لیگ برتر دایی با سایپا در اهواز 2 بر یک استقلال اهواز مجید جلالی را شکست داد. دومین رویارویی این دو مربی در فصل گذشته بود که دایی با پرسپولیس در آزادی موفق شد یک بر صفر فولاد را شکست دهد. اگر امشب نوار پیروزی‌های دایی بر جلالی ادامه یابد، صدرنشینی پرسپولیس هم تثبیت خواهد شد، در غیر اینصورت ذوب‌آهن می‌تواند با پیروزی بر صبای قم به صدر جدول برسد. البته قرمزها امیدوارند همانطور که محمود یاوری گفته، صبا مقابل ذوب‌آهن امتیاز از دست ندهد: «از تیم فوتبال ذوب‌آهن به خوبی شناخت دارم و در واقع با تدابیری به میدان می‌رویم که دیگر امتیاز از دست ندهیم.» یاوری در عین حال می‌افزاید: «به خوبی می‌دانم که در این بازی کار آسانی مقابل میزبان مدعی خود نخواهیم داشت، به ویژه این‌که آنها هفته گذشته در مصاف با نفت آبادان شکست خورده‌اند و انگیزه زیادی دارند که در خانه به امتیازات بازی برسند ولی نمی‌توانند صبا را دست کم بگیرند.»

البته منصور ابراهیم‌زاده هم به دشواری‌ بازی خانگی امشب تیمش واقف است: «بازی واقعا دشواری را پیش رو داریم زیرا از یکسو پیر دیر فوتبال اصفهان که شناخت کاملی از تیم‌های اصفهانی دارد، سرمربی تیم صبای قم است و از سوی دیگر صبای قم از بازیکنان بزرگ و تاثیرگذاری سود می‌برد که می‌توانند برای هر تیمی خطرناک باشند.»

در دیگر بازی‌های امشب لیگ برتر، استیل‌آذین با علی کریمی به مصاف تراکتورسازی می‌رود، شاهین در بوشهر میزبان راه‌آهن است، ملوان با صنعت نفت دیدار می‌کند، پاس همدان به مصاف سایپا می‌رود و 2 تیم قعر جدولی شهرداری تبریز و پیکان نیز رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

دیگر مربیان چه گفتند

* حمید استیلی، سرمربی شاهین: شرایط آب و هوایی بوشهر کمی کار ما را در بازی‌های خانگی سخت می‌کند. بخصوص این‌که بازی‌ها اکنون ساعت 30‌‌/‌‌9 شب برگزار می‌شود و رطوبت هوا حتی به 85 درصد هم می‌رسد.

* رسول کربکندی، سرمربی راه‌‌آهن: شاهین تاکنون در بوشهر پیروز نشده و این کار ما را برای بازی با آنها دشوار می‌کند، چرا که می‌دانیم هواداران بوشهری در این بازی از تیمشان فقط برد می‌خواهند.

* لوبیسیا تومباکوویچ، سرمربی استیل‌آذین: ما در 4 دیدار گذشته پیروز نشدیم اما تلاشمان را به کار می‌بندیم تا در بازی مقابل تراکتورسازی با پیروزی از زمین مسابقه خارج شویم. رفع مصدومیت بازیکنان اصلی تیم و بازگشت علی کریمی به ما کمک می‌کند که امشب به یک تیم منسجم تبدیل شویم.

*‌ فراز کمالوند، سرمربی تراکتورسازی: دیدار با استیل‌آذین دیدار راحتی نیست؛ به ویژه این‌که علی کریمی هم به استیل‌آذین بازگشته و توان فنی این تیم را دو برابر کرده است. علی کریمی خود به تنهایی 50 درصد توانایی‌های استیل‌آذین است.

* اکبر میثاقیان، سرمربی شهرداری تبریز: در این شرایط خیلی‌ها تیم ما را یکی از گزینه‌های سقوط به دسته اول می‌دانند، اما به آنها می‌گویم شک نکنید تیم ما در پایان لیگ جزو 10 تیم برتر خواهد بود، پس اصلا به سقوط شهرداری فکر هم نکنید.

* فرهاد پورغلامی، ‌سرمربی ملوان: نفتی‌ها در چند هفته گذشته نتایج خوبی کسب کرده‌اند و دور از انتظار ظاهر شده‌اند. طبیعتا آنها برای حفظ این روند دنبال 3 امتیاز هستند اما ما هم تلاش خود را انجام می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم نفتی‌ها دست پر به خانه بازگردند.

* مدیرروستا، سرمربی پاس همدان: هر چند بازی با سایپا در همدان است و از این حیث ما امتیاز خوبی داریم، اما بالابودن سطح دوندگی بازیکنان جوان سایپا می‌تواند برای ما حریفی سرسخت به حساب بیاید. ما چاره‌ای نداریم جز آن که از این بازی خانگی هر 3 امتیاز لازم را بگیریم.

رضا پورعالی
گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها