فناوری دیجیتال

کد خبر: ۳۴۱۱۵۹

بینایی گران آمد

سرانجام نمایشگر رتینای واقعی که می‌تواند قدرت دید را به‌طور کامل بازگرداند، عرضه شد. این نمایشگر در چشم 75درصد بیماران (از 200 داوطلب) درست جواب داده است. این نمایشگر از تلسکوپی بسیار کوچک تشکیل شده و قیمت آن 15هزار دلار است.

 

 

 

 

 

 

 

600مایل با باتری لپ‌تاپ

رکورد طولانی‌ترین مسافتی که با یک خودروی الکتریکی پیموده شده، شکست و به 623 مایل رسید. باشگاه خودروهای الکتریکی ژاپن، با کمک باتری لپ‌تاپ این رکورد را زده‌اند. البته در این پروژه از 8230 باتری استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

جلد دوربین‌دار آیپد

نگاهی به این جلد آیپد بیندازید که تولید شرکت چت‌روسالز است. اگر صاحب آیپد هستید، این جلد نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. یک دوربین در کنار آن وجود دارد که می‌تواند عکس و فیلم بگیرد و این قابلیت را به دستگاه شما اضافه کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

لنز گران آیفون

این سیستمی که روی آیفون بسته‌اند، شوخی نیست؛ حقیقت است! آیفون با لنز 5 مگاپیکسلی و کیفیت فیلمبرداری HD. احتمالا طراح خلاق، این دستگاه اتصال به آیفون را تولید کرده که تصاویر بهتری بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

بهترین ماوس، دست شما

احتمالا پس از این‌که چنین اختراعی را ببینید، حضور ماوس در زندگی‌تان کمرنگ و بزودی حذف خواهد شد. محققان دانشگاه MIT در تازه‌ترین دستاورد خود به‌کمک یک اشعه لیزر فروسرخ و یک دوربین فروسرخ، حرکات دست شما را تشخیص می‌دهند و آنها را به دستورات کامپیوتری تبدیل می‌کنند. گفته می‌شود می‌توان این ماوس را با قیمتی کمتر از20دلار ساخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باطری هسته‌ای

زنون‌ دی‌فلوراید، ماده‌ای معمولی است اما وقتی با قدرت یک میلیون برابری جو زمین آن‌را فشرده می‌کنند، به یک ابرماده تبدیل می‌شود. در یک آزمایش عجیب و غریب مشخص شد که فشار یک میلیون برابری جو زمین، به‌نحوی داخل این ماده ذخیره می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان باتری استفاده کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیپادتاچ با قابلیت فیلمبرداری HD

غافلگیرکننده نیست که آیپادتاچ بعدی با قابلیت ضبط HD و تماس ویدئویی FaceTime عرضه شود. اپل معمولا در ماه سپتامبر محصولات جدید خود را معرفی می‌کند و شایعه شده که آیپادتاچ نسل جدید، با قابلیت‌های آیفون4 عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها