معاون کنسولی وزیر امور خارجه با تاکید بر پیگیری حقوقی ربایش شهرام امیری که با همکاری سرویس های اطلاعاتی آمریکا، عربستان سعوی و موساد صورت گرفته است، چگونگی این پیگیری ها را منوط به تکمیل این پرونده دانست.
کد خبر: ۳۴۰۱۰۸

حسن قشقاوی که پس از بازگشت شهرام امیری به کشور با مهر گفتگو می کرد، در پاسخ به سئوالی درباره چگونگی پیگیری حقوقی مسئله ربایش شهرام امیری از طریق مجامع بین المللی، اظهارداشت: این مسئله از سوی جمهوری اسلامی ایران حتما پیگیری خواهد شد تا چهره واقعی کشورهای مدعی حقوق بشر نمایان شود.

وی افزود: چگونگی پیگیری موضوع ربایش شهرام امیری در مجامع بین المللی منوط به تکمیل این پرونده است که با وجود بازگشت آقای امیری به ایران و حرف های زیادی که ایشان در این رابطه دارند، به زودی شاهد مطرح و پیگیری شدن این مسئله به صورت حقوقی و در مجامع بین المللی خواهیم بود.

معاون وزیر خارجه درباره چگونگی پیگیری نقش عربستان در موضوع ربایش شهرام امیری تصریح کرد: درباره عربستان هم حتما این موضوع دنبال می شود.

وی  با اشاره به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران و به خصوص دستگاه های مسئول در این زمینه برای بازگشت شهرام امیری به کشور پس از 14 ماه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تلاش های بسیاری در زمینه رسیدگی به مشکلات ایرانیان مقیم خارج و ایرانیان زندانی به عمل آورده است.

قشقاوی ادامه داد: در همین راستا حداقل طی یک سال گذشته 546 ایرانی از زندان های کشورهای مختلف جهان با پیگیری های صورت گرفته  آزاد شده اند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره بحث هایی که مبنی بر مبادله شهرام امیری با سه کوهنورد آمریکایی مطرح می شود، اعلام کرد که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و برای حصول  اطمینان از آن می توان منتظر ماند و دید که آیا چنین مبادله ای صورت خواهد گرفت یاخیر؟ که قطعا چنین نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها