سرقت از گردشگران در پوشش مامورهای قلابی

2 زندانی فراری که از توریست‌ها سرقت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، آبان سال گذشته مرد ایرانی و همسرش از آلمان به تهران سفر کردند. آنها با خودروی یکی از اقوام به شهرهای مختلف سفر کردند. یکی از روزهای پایانی آبان‌ماه وقتی به میدان آزادی رسیدند، یک خودروی پراید مقابل آنها توقف کرد و راننده آن ـ با لباس مامور نیروی انتظامی ـ از زن و شوهر توریست خواست از خودرو خارج شوند که در پی این درخواست 2 مامور قلابی 42 هزار یورو را سرقت کرده و متواری شدند. پس از این سرقت، پرونده‌ای در اداره پلیس آگاهی تشکیل و تحقیق در این زمینه آغاز شد. در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، افراد دیگری هم که برخی از آنها از توریست‌های کشورهای عربستان، آلمان، روسیه و اکراین بودند، به مرکز پلیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی ارائه کردند. ماموران با اطلاعاتی که از شاکیان به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از ماموران قلابی پرداختند و در بررسی تصاویر، معلوم شد همگی تصاویر با هم مطابقت دارد و تنها نشانه‌ای که مالباخته‌ها از سارقان به یاد داشتند، این بود که یکی از آنها انگشت دستش قطع شده بود.
کد خبر: ۳۳۸۵۷۰

با مشخص شدن این موضوع، ماموران اداره پنجم آگاهی تهران در ادامه بررسی‌ها پی بردند تصاویر به دست آمده، متعلق به 2 سارق فیوج به نام‌های امید و صادق است که بارها به اتهام سرقت، کف‌زنی و جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده‌اند. با به دست آمدن این اطلاعات، پاتوق‌های این 2 متهم زیرنظر گرفته شد تا این که ماموران اداره پنجم آگاهی تهران مخفیگاه آنها را در شهرک جدید هشتگرد و یکی از محله‌های کرج شناسایی و پس از هماهنگی با ماموران آگاهی کرج و هشتگرد، متهمان را در دو عملیات جداگانه روز اول تیرماه دستگیر کردند. با انتقال متهمان به اداره آگاهی تهران، آنها به جرایم مختلف اعتراف کردند.

اعتراف محکوم فراری

امید ـ متهم سابقه‌دار ـ درباره سرقت از مردم به پلیس گفت: همراه همدستم ـ صادق ـ برای کف‌زنی و سرقت به کشور ترکیه سفر کردیم. در جریان یکی از سرقت‌ها در کشور ترکیه دستگیر و روانه زندان شدیم. بعد از پایان محکومیتمان به ایران بازگشته و به طور جداگانه سرقت‌هایمان را از سر گرفتیم.

متهم ادامه داد: سال 85 من همراه اعضای یک باند ماموران قلابی مسلح در اصفهان دستگیر و به 20 سال حبس محکوم شدم. پس از 2 سال با سپردن وثیقه از زندان فرار کرده و با سفر به تهران و ملحق شدن به یک گروه جدید ـ که از افراد سابقه‌دار بودند ـ سرقت‌ها را دوباره شروع کردم. پس از چند ماه همدستانم دستگیر شده و من موفق به فرار شدم و بار دیگر به اتفاق همدستان دیگرم، سرقت در پوشش ماموران از توریست‌ها را شروع کردم. با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهمان و اعتراف آنان به 50 فقره سرقت، تحقیق از آنها در شعبه 13 دادسرای ناحیه 14 تهران ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها