خارج از محدوده

همه چیز به کام آفریقا

جام جهانی فوتبال جدا از همه جذابیت‌هایی که دارد یکی از فصل‌های طلایی گردشگری را برای کشور میزبان رقم می‌زند. معمولا در زمان برگزاری این رقابت‌ها مسافران بسیاری از گوشه و کنار جهان راهی مکان برگزاری این رویداد می‌شوند و همین مساله باعث می‌شود تا صنعت گردشگری کشور رشد سرسام‌آوری را تجربه کند. ازدیاد مسافران هم خود به خود باعث بالا رفتن قیمت هتل‌ها می‌شود و...
کد خبر: ۳۳۳۲۸۷

این اتفاق در آفریقای جنوبی هم رخ داده و این‌طور که ایسنا گزارش داده در آستانه آغاز جام جهانی فوتبال، بهای هتل‌های آفریقای جنوبی، 300 درصد افزایش یافته است.در شرایطی که چند روز تا برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی باقی‌مانده، هواداران فوتبال که برای تماشای این مسابقات به آفریقای جنوبی سفر کرده‌اند، با افزایش 300 درصدی بهای هتل‌های این کشور مواجه شده‌اند.البته این رشد غیرمعمول ممکن است برای آفریقایی‌ها دردسرساز شود چون گفته می‌شود که این امر می‌تواند کاهش شدید تماشاچیان مسابقات جام جهانی را در پی داشته باشد.

به گفته کارشناسان علت اصلی این امر، عملکرد یک شرکت بریتانیایی است که 80 درصد هتل‌های آفریقای جنوبی با 55 هزار اتاق را تحت‌پوشش خود دارد.به گزارش ایندیپندنت، فیفا نیز در گزارشی که به‌تازگی منتشر کرده، اعلام کرده که برخلاف پیش‌بینی سفر 750 هزار نفر به آفریقای جنوبی برای تماشای مسابقات جام جهانی، تنها 200 هزار نفر به این کشور سفر خواهند کرد. به همین دلیل دولت آفریقای جنوبی بخش قابل توجهی از بلیت‌های مسابقات را به شهروندانش هدیه کرده است.

آفریقای جنوبی در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در زمینه جذب گردشگر بوده و سال گذشته میزبان نزدیک به 10 میلیون گردشگر بود.این در حالی است که در دسامبر 2009 نیز، دولت آفریقای جنوبی با پاکسازی سواحل این کشور، بویژه سواحل شهرهای محل برگزاری مسابقات جام جهانی، کوشید تا چهره جدیدی از جاذبه‌های گردشگری این کشور را در معرض دید جهانیان قرار دهد.مقامات ارشد صنعت گردشگری آفریقای جنوبی نیز بارها نگرانی خود را از احتمال کلاهبرداری از گردشگران توسط رستوران‌ها، هتل‌ها و خطوط هوایی ابراز کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها