ایران زمین

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: سومین جشنواره سراسری عکس فیروزه تابستان امسال در تبریز برگزار می‌شود. کریم متقی، دبیر سومین جشنواره عکس فیروزه گفت: سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز، همچون سال گذشته، باهدف نکوداشت یاد و خاطره اولین شهر تبریز، به ویژه عکاسی، جایزه ویژه خود را به نام «استاد دکتر هادی شفائیه»، پدر عکاسی نوین و بنیانگذار عکاسی آکادمیک ایران اختصاص داده است. در این جشنواره آثار به صورت مجموعه‌های چهار قطعه‌ای مورد مقایسه قرار گرفته و در صورت راه یافتن به مرحله داوری از امتیازات تک‌عکس برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۳۳۰۵۳۲

مهر ـ ساری: مدیرجهاد کشاورزی نور گفت: سرمای دیررس به 90 درصد باغات بخش بلده شهرستان نور خسارت وارد کرد. حسین خاکپور مقدم افزود: سرمای دیررس در فصل بهار به درختان دیرگل‌ده تا 70 درصد و در مجموع 90 درصد به باغات بخش بلده خسارت وارد کرده است. در صورت مدیریت آب در مزرعه، کشاورزان در سال جاری زراعی با کمبود آب روبرو نخواهند شد.

اردبیل ـ خبرنگار جام‌جم: چهارمین جشنواره کوچ عشایر با هدف احیاء و زنده نگهداشتن فرهنگ اصیل کوچ عشایری و نقش آن در صنعت گردشگری، 7 خرداد، در منطقه قشلاقی جعفرآباد مغان استان اردبیل برگزار می‌شود. این جشنواره برای چهارمین سال در منطقه مغان به مناسبت کوچ عشایر این منطقه در جعفرآباد مغان و با مشارکت اداره کل امور عشایر استان برگزار خواهد شد.

کرج ـ خبرنگار جام‌جم: از ابتدای زمستان سال گذشته تاکنون بیش از 60 هزار سند مکتوب مربوط به دوران دفاع مقدس در منطقه غرب استان تهران جمع‌آوری شده است.

سیدرضا طاهری، مدیر اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس غرب استان تهران ضمن اعلام این مطلب در این خصوص گفت: سند مکتوب به عنوان مقدمه و رکن اولیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید برای همه دستگاه‌ها و نهادها تبیین شود.

شهرری ـ خبرنگار جام‌جم: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 تهران از اتصال خط 6 مترو به حرم حضرت عبدالعظیم(ع)‌ خبر داد. ایرج ولی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: موضوع اتصال خط 6 مترو به میدان حرم حضرت‌ عبدالعظیم‌(ع)‌ در طرح توسعه مترو تصویب شده است که پس از تصویب نهایی، اجرایی می‌شود.

بیرجند ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس شبکه دامپزشکی فردوس در استان خراسان جنوبی از طرح ضربتی جمع‌آوری فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در سطح این شهرستان خبر داد. جواد اسماعیلی افزود: با توجه به گزارش شهروندان درخصوص عرضه انواع ماکیان به صورت فله‌ای و فاقد بسته‌بندی از قبیل بوقلمون، بلدرچین، کبک و شترمرغ در برخی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این شبکه ضمن بازدید و کنترل این مراکز نسبت به جمع‌آوری فرآورده‌های غیربهداشتی اقدام کردند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها