دختران و پسران فراری در دام باند قاچاقچیان و کیف‌قاپ‌ها

کیف‌قاپ حرفه‌ای با تبانی یک زن، دختران و پسران فراری را در سطح شهرستان کرج شناسایی و آنها را در دام قاچاقچیان و باندهای کیف‌قاپی گرفتار می‌کرد. به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان کرج تماس گرفت و از فعالیت اعضای یک باند کیف‌قاپی در محله گلشهر کرج خبر داد. ماموران کلانتری گلشهر کرج، پس از این تماس، با هماهنگی قضایی، برای بررسی موضوع به خانه‌ای که پاتوق متهمان بود، اعزام شدند و آن محل را تحت نظر قرار دادند.
کد خبر: ۳۲۶۵۴۸

در ادامه تحقیقات معلوم شد که افراد متعددی به این خانه تردد می‌کنند و ساکنان آن در خصوص خرید و فروش انواع مواد مخدر و کیف‌قاپی فعالیت دارند.

با مشخص شدن این موضوع، چند روز قبل ماموران پس از محاصره خانه متهمان، موفق به دستگیری 10 مرد در این رابطه شدند. ماموران آنها را به کلانتری گلشهر انتقال دادند و به بررسی اتاق‌های خانه پرداختند و انواع مواد مخدر، ادوات استعمال آن، 20 عدد کیف زنانه، 3 قطعه زنجیر طلا، 500 حلقه سی‌دی‌های مبتذل، 3 عدد کارت هویتی و 5 گوشی تلفن همراه را کشف و ضبط کردند.

متهمان مورد بازجویی‌های جداگانه قرار گرفتند و اظهارات متناقضی را بیان کردند.

متهمان افراد سابقه‌دار بودند

ماموران پس از آن به بررسی سوابق کیفری 10 مرد بازداشت‌شده، پرداختند که مشخص شد همگی آنها دارای سوابقی در خصوص کیف‌قاپی، اراذل و اوباش و خرید و فروش مواد مخدر و فرار از خانه هستند. با مشخص شدن این موضوع، تحقیقات ادامه پیدا کرد که معلوم شد یکی از متهمان به نام جواد، سرکرده باند است و خانه را ماه‌ها قبل اجاره و آن محل را تبدیل به پاتوق اعضای باند خود کرده است.

بنابراین جواد ـ متهم پرونده ـ مورد بازجویی دوباره قرار گرفت تا عاقبت روز گذشته راز فعالیت‌های تبهکارانه خود و همدستانش را فاش کرد.

اعتراف سرکرده باند

سرکرده باند ـ جواد ـ در اظهاراتش به پلیس گفت: چندی قبل بعد از آزادی از زندان با یک زن جوان به نام شیما که یک متهم سابقه‌دار بود، آشنا شدم. در جریان این ارتباط، پی بردم که شیما در خصوص اغفال دختران و پسران فراری و گرفتار کردن آنها در دام‌های فساد تبحر دارد.

متهم ادامه داد: در ادامه ملاقات‌هایمان از او خواستم برای ارتکاب کیف‌قاپی‌های جدید و خرید و فروش انواع مواد مخدر با من همکاری کند که پذیرفت. شیما، همدستم در بوستان‌های شهر پرسه می‌زد و دختران و پسران فراری را شناسایی و به مخفیگاهمان در محله گلشهر انتقال می‌داد.

آموزش 2 هفته‌ای برای افراد فراری از خانه

متهم افزود: پس از یک هفته، به این افراد فراری، کیف‌قاپی و خرید و فروش انواع مواد مخدر را آموزش می‌دادیم و بعد از 2 هفته، از آنها می‌خواستیم به همکاری با ما ادامه دهند. دخترها و پسرهای فراری از اعضای جدید باندها می‌شدند و فعالیت‌های خود را در سطح شهر آغاز می‌کردند و از پول‌های به دست آمده از راه کیف‌قاپی و خرید و فروش مواد مخدر، مبالغی به آنها می‌پرداختیم.

مرد کیف‌قاپ ادامه داد: ‌آنها شب‌ها می‌توانستند در مخفیگاهمان بمانند. اگر روزی در سرقت یا خرید و فروش مواد مخدر ناکام می‌ماندند، آنها را برای چند ساعت در اتاق‌های خانه حبس می‌کردیم تا تنبیه شوند و روزهای بعد پول بیشتری به دست آورند.

با ثبت اظهارات متهم پرونده، دیگر اعضای باند هم مورد بازجویی قرار گرفتند و به همکاری با سرکرده باند اعتراف کردند. بنابراین گزارش، 10 متهم با قرار قانونی روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها برای دستگیری دختران و پسران فراری که با این باند همکاری داشته‌اند و دومین مهره کلیدی باند به نام شیما ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها