زندگی سالم

حفظ سلامتی

وقتی صحبت از سلامت فردی به میان می‌آید، شاید ما به راه‌های متفاوتی برای حفظ سلامت خود فکر کنیم؛ از شستن دست‌ها گرفته تا راه‌های مختلف پیشگیری از بیماری‌های سختی مانند سرطان. با این‌که تمام این امور لازم و بجاست اما باید به برخی علائم و نشانه‌های بیماری‌ها مانند کاهش وزن غیر‌عادی، تنگی نفس، سردردهای ناگهانی و یکباره و مانند آن هم دقت کنیم.
کد خبر: ۳۲۵۶۹۱

مراجعه منظم و همیشگی به پزشک برای اطمینان از سلامت بدن نیز نباید فراموش شود. با مراجعه و انجام آزمایش‌های دوره‌ای، در صورت نیاز به درمان، به دلیل تشخیص بموقع بیماری، همواره یک گام جلو خواهیم بود.

بهداشت دهان و دندان

اگر برخی شب‌ها فکر می‌کنید خسته‌تر از آن هستید که مسواک بزنید یا از نخ دندان استفاده کنید، به یاد داشته باشید که همین امور جزئی نقش مهمی در لبخند زیبا و سالم شما دارند. سلامت دندان‌ها و لثه‌ها بسیار اهمیت دارد، پس از همین امروز به فکر آنها باشید.

مراقبت‌های پوستی

مراقبت‌های ساده پوستی به داشتن پوستی جوان و سالم کمک می‌کند. برای این کار از اولین قانون مراقبت‌های پوستی یعنی محافظت پوست در برابر نور آفتاب شروع کنید. همچنین بهتر است رژیم غذایی مناسب انتخاب کرده و استرس خود را کنترل کنید. این امور به داشتن پوستی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این موارد جزئی، به ریسک‌ها و فواید تاتو کردن، برنزه کردن، درمان‌های مختلف آکنه و جوش و استفاده از لیزرها نیز آگاهی داشته باشید. برای گرفتن اطلاعاتی صحیح و قابل اعتماد در این زمینه لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت از چشم‌ها

مراقبت و درمان چشم‌ها نیز جزئی از سلامت و مراقبت‌های بهداشتی است. هنگامی که به وضوح و بدون مشکل می‌توانید ببینید، شاید به راحتی انجام معاینات دوره‌ای چشم پزشکی را نادیده بگیرید، اما این معاینات همچنان ارزش و اهمیت خود را دارند. در ضمن اگر از عینک یا لنز تماسی استفاده می‌کنید، ممکن است به فکر عمل جراحی چشم باشید. در این صورت نیز برای اطلاع از معایب و مزایای این جراحی حتماً از پزشک متخصص کمک بگیرید.

خواب شبانه

گاهی کار، امور خانه و روابط خانوادگی در اولویت اول و پیش از سلامتی ما قرار می‌گیرند. گاهی نیز نگرانی از شرایط مالی، بیماری و دیگر مشکلات شرایط را بدتر می‌کنند. اما خواب مناسب و کافی شبانه هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی نباید نادیده گرفته شود.

بهداشت روانی

معمولاً برای افراد غیر متخصص، تفاوت میان سلامت و عدم سلامت از نظر روانی بسیار ناچیز است اما شاید میزان کنترل خشم و عصبانیت را بتوان نشانه‌ای از سلامت روان دانست. علاوه بر این موارد، اعتماد به نفس، ایجاد روابط دوستانه و انعطاف پذیری نیز از دیگر نشانه‌های سلامت روان هستند.

مراقبت‌های حین انجام کار

اگر هنگام کار مراقبت‌های لازم را انجام دهید، کار نیز به مراتب راحت‌تر خواهد ‌شد. مناسب بودن شرایط کاری از نظر ارتفاع مناسب میز و صندلی و نور کافی از فاکتورهای سلامت محیط کار است.

منبع: mayoclinic.com

نیلوفر اسعدی بیگی / گروه سلامت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها