دار و دسته لندنی‌های گای ریچی

در این فیلم شرلوک هولمز، لرد بلاک وود را که یک قاتل زنجیره‌ای است به دام می‌اندازد و مثل همیشه از همکاری دوست باوفایش دکتر واتسون استفاده می‌کند. با این حال ماجرا تمام نشده و لرد بلاک‌وود دوباره به اقداماتش دست می‌زند و شهر را در وحشت فرو می‌برد.
کد خبر: ۳۲۴۷۱۹

هرچند برای خیلی از دوستداران شرلوک هولمز «جرمی برت» که در مجموعه تلویزیونی در نقش این کارآگاه تیزهوش ظاهر شده خود هولمز است، اما تا به حال چهره‌های مختلفی در این نقش ظاهر شده‌اند. یکی از آخرین شرلوک هولمزهای سینما هم «مایکل کین» بود که در سال ???? در کمدی «بدون هیچ نشانه‌ای» در نقش هولمز ظاهر شد.

با این حال موفقیت فیلم ریچی موجب شد تا کمپانی برادران وارنر که تهیه‌کننده آن است رسما اعلام کند که قسمت دوم آن را با همین بازیگران خواهد ساخت.

«گای ریچی» کارگردان این فیلم، با کمدی سیاه «ضامن، قنداق و دو لوله داغ تفنگ» به عنوان استعدادی نوظهور در سینمای بریتانیا ظاهر شد. او که به عالم گنگسترها و خلافکارها علاقه زیادی دارد، از توانایی خاصی برای همدلی کردن با آنها برخوردار است. «قاپ‌زنی» یکی از فیلم‌های موفق او در این زمینه است. او یک سه‌گانه‌ای تقریبا موفق در زیرگونه کمدی ـ گنگستری در کارنامه دارد و استاد خلق کردن خلافکارهایی است که با وجود ترسناک بودن، کارهای خنده‌دار می‌کنند. ریچی از ضرباهنگ تند و نفسگیر دوربین، کات‌های غیرمنتظره و سکانس‌های اکشنی که پر از روح زندگی است به موقع برای نجات داستان استفاده می‌کند.

اما از همه اینها گذشته گای ریچی نشان داد اهل خطر کردن است و به عنوان یک انگلیسی از این که از چهره محبوب طرفداران شرلوک هولمز یعنی جرمی برت آشنایی‌زدایی کند، ‌ترسی ندارد. فیلم ریچی به جای اقتباس از یکی از داستان‌های آرتور کونان دویل خالق شرلوک هولمز به سراغ داستانی از لیونل ویگرم رفته و یک ماجرای تازه درباره قاتلی سریالی را در همان حال و هوای لندن دوره ویکتوریایی و با همان شخصیت‌ها یعنی شرلوک هولمز و دکتر واتسون ارائه می‌کند.

اما شرلوک هولمزی که گای ریچی خلق کرده خیلی چابک‌تر از نسخه اصلی‌اش است؛ او زبر و زرنگ هست و برخلاف 150 سال گذشته این زرنگی را در رفتارهایش هم نشان می‌دهد و حتی در رقابت کاراته و بوکس برزیلی هم شرکت می‌کند. البته او شمشیرباز ماهری هم شده و در صحنه‌های تعقیب و گریز هم کم نمی‌آورد. در این داستان شرلوک هولمز که هیچ وقت با خانم‌ها سر دوستی نداشته، یک نامزد هم دارد و اسکاتلندیارد یا پلیس رسمی بریتانیا هم دل خوشی از هولمز ندارند.

با وجود این حال و هوای فیلم در همان لندن دوره ویکتوریایی می‌گذرد و کالسکه‌ها و لباس‌ها هیچ تغییری نکرده‌اند. می‌شود گفت فیلم گای ریچی ترکیبی از ژانرهای کمدی، تریلر و کارآگاهی است و او تلاش کرده تا همه تیزهوشی و طنز هوشیارانه هولمز را غلیظ‌تر کند و فیلمی شاداب بیفزایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها