حسام‌بیگ « روزی روزگاری» پادشاه می‌شود

همه آنها که سریال «روزی روزگاری» را دیده‌اند حتما دو شخصیت اصلی آن یعنی «مرادبیگ» و «حسام‌بیگ» را به یاد دارند که هر دو راهزنانی قهار با خلق و خو و سلوک مخصوص به خود بودند. «روزی روزگاری» قصه پرفراز و فرودی داشت که اگرچه بر سرنوشت دو راهزن اصلی ماجرا یعنی مرادبیگ (با بازی زنده‌یاد خسرو شکیبایی)‌ و حسام‌بیگ (محمود پاک‌نیت)‌ متمرکز بود، اما داستان‌ها و شخصیت‌های بی‌شماری را نیز روایت و معرفی می‌کرد که هر کدام جذابیت‌‌های خاص خودشان را داشتند. داستان متفاوت این سریال و نیز نوع اجرای کارگردان آن یعنی امرالله احمدجو باعث شد که این اثر به عنوان یک سریال گرم و پرطرفدار درآید. قلی‌خان، بسیمو، نسیمو، خان خله، خاله لیلا و ... بعضی از شخصیت‌های به یاد ماندنی این سریال بودند که با وجود گذشت سال‌های بسیار از زمان پخش آن هنوز خیلی از تکیه‌کلام‌های این شخصیت‌ها را می‌توان در گوشه و کنار از آدم‌های مختلف شنید.
کد خبر: ۳۲۴۳۹۸

اگر به فهرست بلندبالای سریال‌های این سال‌ها نگاه کنیم متوجه می‌شویم که چقدر جای ساخت چنین سریال‌هایی در تلویزیون خالی است؛ اما ظاهرا تلویزیون تصمیم گرفته به نوعی یاد شخصیت‌های سریال مانای «روزی روزگاری» را دوباره زنده کند. به همین دلیل امرالله احمدجو کارگردان گزیده‌کار تلویزیون بعد از ساخت سریال‌های «روزی روزگاری» و «تفنگ سرپر» این بار پشت دوربین یک سریال تازه ایستاده است که کمابیش همان حال و هوای سریال روزی روزگاری را دارد و از برخی بازیگران آن هم بهره می‌برد، اگرچه تعدادی از بازیگران آن سریال مثل خسروشکیبایی، جمشید لایق، حسین پناهی، جمشید اسماعیل‌خانی، منوچهر حامدی و ... دیگر در میان ما نیستند.

سریال تازه احمدجو، «اوسنه پادشاهی» نام دارد و قصه از جایی شروع می‌شود که حسام‌بیگ (راهزن معروف سریال روزی روزگاری)‌ با نام جدید سامشا (محمود پاک‌نیت)‌ اکنون پادشاه ایران شده و برای خوشگذرانی به سمت اصفهان می‌آید. کاروان او را همسرش ملک‌خاتون و دو فرزندش ولیعهد و شادخترو تلخک دربار (محمد فیلی)‌ قشونسالار (آتش تقی‌پور)، میر غضب (پرویز بزرگی) و ریز و درشت درباریان، جارچی‌ها، دسته موزیک، آشپزخانه دربار و... همراهی می‌کنند قاصد سامشا که به خانه حاکم اصفهان (حسن اکلیلی) می‌رسد، او با پیشکارش آمیزقلی (فریدون سورانی) مشغول بررسی طرح توطئه‌ای علیه سامشا هستند تا بتوانند همه ایران را در سیطره خود بگیرند. آنها از کدخدایی کولیباد (بهروز مسروری) و خواجه نعمان تاجر بزرگ شهر می‌خواهند برای تامین پول اسلحه و سرباز و لشکر به آنها کمک کنند. با رسیدن قاصد پادشاهی همه چیز به هم می‌ریزد و مجبور می‌شوند به پیشواز سامشا بروند. سامشا که خوی عشیره‌ای خود را بعد از پادشاه شدن با خود دارد، از اقامت در شهر خودداری کرده و به حاکم اصفهان دستور می‌دهد چادرهای سلطنتی را در حاشیه زاینده‌رود و در منطقه‌ای خوش آب و هوا و سرسبز و خرم برپا کنند و این آغاز ماجراهای بعدی است. کار تصویربرداری مجموعه «اوسنه پادشاهی» به نویسندگی و کارگردانی امرالله احمدجو از اول اردیبهشت در شهر اصفهان آغاز شده است.

در روز اول. حسن اکلیلی در نقش حاکم اصفهان، فریدون سورانی (پیشکار حاکم)‌، رضا ناطقیان (جارچی)‌ و سیف‌الله نامداری (خواجه حرمخانه حاکم)‌ که بخشی از بازیگران اصفهانی این مجموعه هستند. جلوی دوربین رفته‌اند.

تمام لوکیشن‌های این مجموعه در شهر اصفهان و اطراف آن خواهد بود و در حال حاضر بخش خانه حاکم اصفهان در محل انگورستان ملک، از ابنیه تاریخی این شهر در حال تصویربرداری است که تا 10 روز دیگر نیز ادامه خواهد داشت. این مجموعه در 50 قسمت 40 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه 3 سیما در سال 90 به تهیه‌کنندگی رضا جودی ساخته می‌شود. این مجموعه ساختاری اپیزودیک دارد که ضمن دنبال کردن خط کلی داستان و خلق لحظاتی مفرح و طنز، می‌کوشد بینندگان خود را با شخصیت‌های این مجموعه که در فضایی فانتزی دیده خواهند شد، همراه سازد.

در ساخت این مجموعه تلویزیونی جهانبخش مهربخش (مدیر تصویربرداری)‌، محسن نوروزی (طراح صحنه و لباس)‌، احسان روناسی (طرح چهره‌پردازی)‌، حسین حجازی (صدابردار)‌ و مهدی جودی (تدوین)‌ همکاری خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها