استاندار تهران و رییس ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: فرآیند تنظیم بازار باید دائمی باشد و نمی‌توان با این موضوع به صورت مناسبتی و فقط در ایام خاص سال برخورد کرد.
کد خبر: ۳۲۴۲۳۷

به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن در نخستین جلسه تنظیم بازار در سال 89 افزود: باید زنجیره تولید تا مصرف به صورت دائم توسط این ستاد بازنگری شود تا هر جا خللی وجود داشت بلافاصله وارد عمل شده و کمبودها و نقصان‌های احتمالی را مرتفع کند.

استاندار تهران تصریح کرد: در سال 89 کار ستاد تنظیم بازار فشرده و حساس خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال 89 گفت: روح حاکم بر این قانون ضدتورمی است و به اقتصاد خانوار و کشور کمک خواهد کرد.

استاندار تهران افزود: نباید عده‌ای حرکت به سمت واقعی شدن قیمت‌ها آن هم همراه با تقویت قدرت خرید مردم را مساوی با تورم قلمداد کنند، زیرا این حرف نه علمی است و نه منطقی.

رییس شورای سیاست‌گذاری آرد و نان استان تهران در ادامه به اشاره به برخی بحث‌ها پیرامون طرح‌های جدید آرد و نان در سطح استان مانند اعطای مجوز به نانوایان آزادپز و منطقی کردن قیمت نان، گفت: برخی از رسانه‌ها به دلیل این که اطلاع‌رسانی در این باره صورت نمی‌گرفت مطالبی علیه این سیاست‌ها منتشر کردند که لازم دیده شد با آن‌ها به گفت‌وگو بنشینیم.

استاندار تهران افزود: بنابراین پیشنهاد دادیم که در این باره با منتقدان سیاست‌های آرد و نان استان گفت‌وگوی آزاد در حضور اصحاب رسانه و صدا و سیما برگزارشود.

تمدن افزود: در این گفت‌وگوی آزاد که هفته آینده برگزار می‌شود اعضای شورای سیاست‌گذاری آرد و نان به صورت آزادانه به شبهات موجود منتقدان پاسخ خواهند داد و اگر حرف‌های منتقدان منطقی بود آن‌ را می‌پذیرند.

وی گفت: از منتقدان انتظار داریم اگر حرف‌های ما هم منطقی بود آن را بپذیرند.

رییس ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به برخی نگرانی‌ها درباره قیمت گوشت هم گفت:درباره گوشت و سایر مایحتاج مردم هم می‌توان همین گونه عمل کرد و امیدواریم اعضای ستاد تنظیم بازار استان این روش را ادامه دهند.

استاندار تهران درباره تنظیم بازار گوشت، گفت: با سیاست‌های جدید اتخاذ شده از افزایش قیمت گوشت و کمبود آن در بازار جلوگیری خواهد شد و با همکاری اتحادیه و صنف قصابان تهران، امکان عرضه گوشت با قیمت مناسب را فراهم خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها