معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی:

90 درصد افراد جامعه به بیماری لثه مبتلا هستند

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی با بیان اینکه دومین علت مراجعین به دکتر بیماری‌های لثه است گفت: 90درصد افراد جامعه به بیماری لثه مبتلا هستند.
کد خبر: ۳۲۰۷۳۶

به گزارش مهر در مشهد، غلامحسن خدایی امروز در همایش دندانپزشکی بمناسبت روزملی دندانپزشک افزود: بزرگترین چالش در زمینه های دندان آموزش خود مراقبتی است که باید این امر بع عنوان یک فرهنگ ارتقا پیدا کند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی تصریح کرد: هدف اصلی تعریف شده برای دندانپزشکان نیز آموزش، پیشگیری ودرمان تلقی شده است که این مطلب در همان فرهنگ سازی گنجانده شده است.

وی در خصوص پوسیدگی دندانها افزود: دندان ششم 70 درصد کودکان 12ساله کشور مبتلا به پوسیدگی است که آمار باعث تاسف و دلیل عدم توجه خانواده ها به مسایل مربوط به دندان است.
 
وی با  اشاره به مطلب فوق گفت: آمارها نشان میدهد هنوز هم در دهان هر کودک شش ساله 5 دندان پوسیده وجود دارد که فقط 15 درصد آن ترمیم می شود.
 
معاون فنی مرکز بهداشت استان با بیان اینکه 80 درصد رمزحفظ سلامت دندان خود مراقبتی است آموزش را هدف اصلی دانست واز پایگاه اموزش مراقبت از دهان ودندان در دانشگاه دندانپزشکی خبر داد.
 
وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت 70 درصد عامل بیماری های مردم رااز محصولات شهر نشینی  تلقی کرد و گفت: بسیاری از مراکز بهداشت فاقد دندانپزشکی میباشند به همین دلیل فرهنگ تغذیه سالم و مراقبت از دهان و دندان افت داشته است.

وی در پایان از عدم حمایت سازمان های  بیمه گراز این بخش پزشکی گلایه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها