همدان - خبرنگار جام جم : رئیس شورای شهر همدان اجرای طرح تفکیک زباله‌ها و آموزش آن به شهروندان را به منظور صرفه‌جویی در هزینه جمع‌آوری زباله‌ها امری ضروری دانست. محسن صادقیان بااشاره به این که در حال حاضر هزینه جمع‌آوری زباله در همدان چیزی حدود 5 میلیون تومان است، گفت: روزانه 500 تن زباله در استان همدان تولید می‌شود که 30 درصد آن زباله‌های خشک و 70 درصد تر می‌باشد.
کد خبر: ۳۲۰۳۴۹

وی همچنین بر ضرورت نظافت خیابان‌ها و معابر شهر همدان تاکید کرد و افزود: از آنجا که کانال‌ها و جوی‌های سطح شهر به خوبی تمیز نمی‌شود در روزهای بارانی اکثرا شاهد بالا آمدن آب از این کانال‌ها به سطح خیابان‌ها هستیم که منظره ناخوشایندی را به وجود می‌آورد.

بیرجند – خبرنگار جام‌جم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 32 هزار تن کنسانتره خوراک دام با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 574 میلیون ریال به صورت یارانه‌ای بین دامداران خراسان جنوبی توزیع شده است.

محمد زاری افزود: از محل اعتبارات خشکسالی نیز در سال گذشته 13 هزار و 600 تن جو، 10 هزار و 455 تن ذرت و 8 هزار و 800 تن کنجاله سویا به صورت یارانه‌ای بین مرغداران و دامداران استان توزیع شد که باعث ثبات نسبی خوراک دام در استان شد.

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: به متقاضیان راه‌اندازی سامانه‌های نوین آبیاری در استان خوزستان تسهیلات و یارانه بلاعوض پرداخت می‌شود.

سیدمجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: این تسهیلات تا سقف 70 درصد هزینه‌های تمام شده برای متقاضیان جایگزین نمودن ساماندهی آبیاری و حذف روش‌های سنتی در بخش‌های زراعی، باغی و تحقیق خواهد بود و مابقی هزینه را کشاورز پرداخت می‌کند.

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرکل امور عشایر استان خوزستان از آماده‌سازی زمین کشاورزی رایگان برای واگذاری به 150 خانوار عشایری استان خبر داد.کریم حاجی‌پور گفت: این میزان زمین تا نیمه نخست امسال در کانون توسعه عشایری شعیبیه استان به منظور بهره‌برداری در بخش کشاورزی به عشایر واگذار می‌شود.

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: 25 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای احداث سد به منظور پیشگیری از پیشروی آب دریا به سمت رودخانه بهمنشیر اختصاص یافت.

سیدخلف موسوی، فرماندار آبادان گفت: با تخصیص این اعتبار بزودی کار مطالعات و سپس عملیات اجرایی این سد که در نزدیکی آبراه بهمنشیر احداث می‌شود، آغاز خواهد شد.

شیراز ـ فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تلاش‌ می‌شود تا از هنرمندان استان فارس در تمام بخش‌های این اداره استفاده شود.

طبیعی با اشاره به این مطلب که در حوزه سینما، سال گذشته شیراز همزمان با تهران جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد گفت: در حوزه موسیقی نیز تمام تلاش این اداره کل در جهت حرکت به سمت موسیقی فاخر و سنتی بوده است و این نوع موسیقی همراه با موسیقی محلی یا مقامی در فارس جایگاه ویژه‌ای دارد.

اصفهان ـ خبرنگار جام‌جم: استاندار اصفهان بحث اشتغال‌زایی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این استان دانست و اظهار کرد: با بکار بستن مجموعه ظرفیت‌های مادی و معنوی استان و با تدابیری همچون دعوت از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی، می‌توان شرایط ویژه‌ای در راستای تسهیل در روند سرمایه‌گذاری و بالا بردن انگیزه کارآفرینی در استان فراهم کرد.

علیرضا ذاکر اصفهانی با اشاره به توجه ویژه دولت دهم برای حل معضل بیکاری در کشور گفت: در نشست استانداران کشور با دولت، برای ایجاد 80 هزار فرصت شغلی جدید در استان اصفهان بعد از تهران اعلام آمادگی کرده‌ایم.

کاشان ـ خبرنگار جام‌جم: شهردار کاشان ازطرح ساماندهی و احیای محورهای فرهنگی ـ تاریخی این شهر با نامگذاری و نصب تابلوهای آن به شیوه سنتی خبر داد.

سعید مدرس‌زاده گفت: این طرح به همت شرکت عمران و احیای بافت فرسوده، اداره بافت تاریخی و همکاری اداره زیباسازی شهرداری کاشان در معابر، مراکز محلات، گذرها، سیپک‌ها و آب انبارها، دربندها و سایر عناصر ارزشمند محورهای فرهنگی ـ تاریخی شناسایی شده اجرا می‌شود.

کاشان ـ خبرنگار جام‌جم: با پرورش اسب‌های کوتوله فالابلا معروف به مینیاتور در باغ پرندگان واقع در قمصر کاشان نخستین اسب مینیاتور متولد شد.

سرپرست اداره دامپزشکی کاشان گفت: پرورش این نوع اسب در این شهرستان با خرید 5 راس از آنها توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اسفند ماه سال گذشته با قیمت 180 میلیون تومان آغاز شده است.

چالوس ـ خبرنگار جام‌جم: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس از افزایش 2 درصدی مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی و مصرف 30 میلیون لیتری بنزین خبر داد.

سیدمحمود طاهری افزود: در مدت تعطیلات نوروزی 29 میلیون و 315 هزار لیتر بنزین عرضه شده که بیشترین میزان مصرف سوخت بنزین در روز ششم فروردین امسال به میزان 2 میلیون و 238 هزار لیتر بنزین بوده که تا پایان 13 فروردین نیز متوسط مصرف بنزین یک میلیون و 700 هزار لیتر در روز ثبت شده است.

قزوین ـ خبرنگار جام‌جم: میزان وقوع ازدواج در استان قزوین طی سال گذشته در مقایسه با سال 87 با 5درصد کاهش و طلاق نیز با 2 درصد رشد مواجه بوده است.بر این اساس 13 هزار و 895 مورد ازدواج در سال 88 در سطح استان رخ داد که با توجه به 14 هزار و 633 مورد در سال 87، 5 درصد کاهش را در این زمینه نشان می‌دهد.

آمار نشان می‌دهد از مجموع ازدواج‌های ثبت شده استان در سال 88، 10 هزار و 210 مورد در مناطق شهری و 3 هزار و 570 مورد آن در مناطق روستایی صورت گرفته است.

همچنین تعداد طلاق‌های ثبت شده در استان در سال 87 یک هزار و 534 مورد اعلام شده است که در مقایسه با ثبت یک هزار و 570 مورد طلاق در سال 88 این واقعه در استان رشد 2‌/‌2 درصدی را نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها