سردار ذوالفقاری خبر داد:

کاهش شرارت در مرزها

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از کاهش میزان شرارت در مرزهای کشور خبر داد و گفت: با اجرای طرح ممنوعه در مرزهای جمهوری اسلامی ایران هرکس به اخطار ماموران توجه نکند به سوی شلیک خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۹۰۳۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،سردار حسین ذوالفقاری درجمع خبرنگاران،افزود:مبارزه با هر گونه شرارت، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق انسان، سلاح و مشروبات الکی و کنترل قاچاق سوخت از اولویت‌های اصلی پلیس مرزبانی است.
 
وی،تکمیل و تثبیت سازمان جدید مرزبانی،استفاده بیشتر از تکنولوژی روز دنیا در کنترل مرزها،توجه به اشراف اطلاعات،مشارکت دادن مردم و مرزنشینان در تأمین امنیت مرزها،تقویت واحدهای دریابانی،همکاری و تعامل با سازمان های حوزه مرز را از دیگر برنامه مهم پلیس مرزبانی در سال 89 اعلام کرد.
 
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از کاهش میزان شرارت در مرزهای کشور خبر داد و گفت: با اجرای طرح ممنوعه در مرزهای جمهوری اسلامی ایران هرکس به اخطار ماموران توجه نکند به سوی شلیک خواهد شد.
 
سردار ذوالفقاری دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده باند شرارت در شرق کشور را یاد آور شد و گفت:دستگیری این جانی نقش بسزایی در افزایش امنیت مرزها داشته است.
 
وی به اقدامات و موفقیت های سال گذشته پلیس مرزبانی اشاره کرد و گفت:طی سال گذشته 60 تن مواد مخدر توسط مأموران مرزبانی در مرزها کشف شد که این مقدار نسبت به سال 87 افزایش 63 درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه عمده کشفیات مواد مخدر در ما‌ههای پایانی سال در جنوب استان سیستان وبلوچستان بدست آمد،افزود:در بحث کشف سلاح نیز شاهد افزایش 68 درصدی بوده‌ایم.

سردار ذوالفقاری از کشف 11 میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای کشور  و افزایش 44 درصدی آن نسبت به سال 87 خب رداد و گفت: 16 هزار دستگاه رسیور ماهواره در مرزها کشف شد که 48 درصد نسبت به سال 87 افزایش نشان می‌دهد و 7 هزار دستگاه دیش ماهواره نیز در مرزها از قاچاقچیان بدست آمد که 73 درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش 31 درصدی دستگیری عابران غیر مجاز در مرزها اشاره کرد و اظهار داشت:84 هزار نفر از اتباع خارجی غیر مجاز که قصد ورود به کشور را داشتند سال گذشته دستگیر شدند.
 
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کاه23 درصدی درگیری با اشرار و 28 درصدی هلاکت قاچاقچیان و سوداگران مرگ را یاد آور شد و گفت:با توجه به کاهش درگیری با اشرار در مرزها آمار شهدای نیروی انتظامی نیز 48 درصد کاهش نشان می دهد.

سردار ذوالفقاری با اشاره به اختصاص بودجه 106 میلیارد تومانی به مرزبانی تأکید کرد: از روند واگذاری بودجه ها رضایت نداریم و این روند در انسداد مرزها تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه تنها یک سوم از اعتبارات سال گذشته به مرزها واگذار شده است،افزود:از 90 میلیارد تومان اختصاص داده شده تنها 33 میلیارد تومان واگذار شد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اضافه کرد:در طول سه سال گذشته 200 میلیارد تومان به بحث انسداد مرزها اختصاص یافته که میزان اعتبار در نظر گرفته شده سه هزار و 400 میلیارد تومان است با اعتباراتی که امسال در نظر گرفته شده 10 درصد از کل مبلغ در نظر گرفته شده اختصاص یافته است.

سردار ذوالفقاری درباره قانون پلیس مرزبانی که در مجلس شورای اسلامی است گفت: شورای نگهبان در نحوه ساختار پلیس مرزبانی ایرادی را گرفته بود که این موضوع از طریق ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری و به تأیید رسیده است با توجه به رفع این ایراد به زودی این قانون به تصویب خواهد رسید.

وی درباره تعاملات با کشورهای همسایه در سال 88 گفت: در سال 88 تعاملات مناسبی را با کشورهای همسایه در بحث مرزها داشتیم و جلسات منظمی نیز در این زمینه برگزار شد که از جمله آن اجلاس روسای پلیس مرزبانی کشورهای دریای خزر بود.

فرمانده مرزبانی تصریح کرد:در سال 89 نیز رؤسای پلیس مرزبانی کشورهای همسایه از ایران دیدار خواهند کرد و مسئولان پلیس مرزبانی نیز متقابلا از این کشورها دیدار خواهند داشت و کارگاه آموزشی نیز در این زمینه برگزار خواهد شد.

سردار ذوالفقاری با اشاره به اینکه در طول جنگ تحمیلی 470 میله مرزی یعنی بیش از نیمه از آنها از بین رفته است،از تشکیل کمیته‌های فنی ایران و عراق در مرزها خبر داد و اظهار داشت:این کمیته از چند میله مرزی بازدید کرده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته های فنی باید افزایش یابند تا روند رسیدگی به مشکلات زودتر انجام پذیرد، گفت: مقامات دو کشور ایران و عراق در اجرای قرارداد 1975 الجزایر اتفاق نظر دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها