گروه سلامت: رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: مصرف برخی از مسکن‌ها مثل استامینوفن، آسپیرین و ایبوپروفن باعث ورم معده می‌شود. ایرج خسرونیا در گفتگو با فارس، افزود: گاستریت‌ یا ورم‌ معده‌ به حالتی گفته می‌شود که در آن معده دچار التهاب‌ یا عفونت‌ خفیف‌ در لایه مخاطی می‌شود‌ و معمولا به 2 حالت ورم معده شدید یا مزمن بروز می‌کند.
کد خبر: ۳۱۱۵۸۶

گاهی اوقات ممکن است ورم معده در صورت طولانی‌شدن منجر به زخم سطحی معده شود.

وی گفت: گاستریت ممکن است در کوتاه مدت بروز کند و به تدریج یا در مدتی نسبتا طولانی فرد را مبتلا سازد اما در هر صورت معمولا قابل درمان است.

به گفته رئیس انجمن متخصصان داخلی، عوامل بروز این عارضه عبارت از ترشح بیش از حد اسید معده، سیگار کشیدن، خوردن بیش از اندازه و خوردن غذاهای بسیار داغ و ادویه دار، استفاده طولانی مدت از داروهای بدون استروئید و ضدالتهابی و عفونت حاصل از باکتری «هلیکو باکترپیلوری» است.

خسرونیا گفت: یکی از راه‌های مهم پیشگیری از بروز این بیماری رعایت کردن حد تعادل در خوردن‌ و آشامیدن‌ است. تعداد وعده‌های غذایی را باید زیاد و حجم آن را افزایش داد و از مصرف مواد غذایی که معده را تحریک می‌کنند مانند غذاهای ادویه‌دار، مواد خوراکی اسیدی، غذاهای سرخ کرده و پرچرب پرهیز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها