جام‌جم آنلاین: معاون رقیب ناکام باراک اوباما در رقابت‌های انتخاباتی 2008 آمریکا این کشور را به دلیل سوء مدیریت آماده دگرگونی دیگری دانست. به گزارش آسوشیتدپرس، سارا پیلین که از وی به عنوان اصلی ترین نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آتی یاد می‌کنند در جمع هواداران این حزب بشدت از سیاست‌های باراک اوباما انتقاد کرد و گفت که آمریکا برای انقلابی دیگر آماده است. پیلین در این تجمع به شکست‌های اخیر حزب دموکرات در عرصه سیاسی آمریکا اشاره کرد.
کد خبر: ۳۱۱۵۵۵

استقرارسپر موشکی آمریکا در ترکیه

جام‌جم آنلاین: وزیر دفاع آمریکا که به ترکیه سفر کرده از تصمیم واشنگتن برای استقرار بخشی از سپر موشکی مورد نظر کاخ سفید در خاک این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رابرت گیتس در آنکارا گفت که مذاکراتی را با ژنرال ایلکر باشبوغ،رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه درباره استقرار رادارهای سپر موشکی در خاک ترکیه داشته است.

آلمان: ارتشی اروپایی تشکیل شود

جام‌جم آنلاین: وزیر خارجه آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار تشکیل ارتش مشترک کشورهای اروپایی شد.

به گزارش روزنامه زوددویچه، گیدو وستروله در نطق خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، از کشورهای اروپایی خواست در زمینه تشکیل یک ارتش اروپایی همکاری کنند تا به این وسیله بهتر بتوانند بحران‌ها را مدیریت کنند.

وستروله گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولیت سیاسی خود را به عنوان نهادی موثر در عرصه بین‌الملل مورد نظر قرار دهد.

لاوروف:اروپا به اعتماد متقابل نیاز دارد

جام‌جم آنلاین: وزیر خارجه روسیه در سخنانی در نشست امنیتی مونیخ اتحادیه اروپا را نیازمند اعتماد متقابل و پرهیز از قطب بندی دوران جنگ سرد دانست.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سرگئی لاوروف با اشاره به طرح پیمان همه جانبه امنیت اروپا که دمیتری مدودف در ژوئن 2008 آن را پیشنهاد داده بود، طرف‌ها را به پشت سر گذاشتن رویکردهای تفکر دوران جنگ سرد در اروپا فرا خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها