«پیش به سوی کوه اسرارآمیز» فیلمی تخیلی است که با سرپرستی حمیدرضا آشتیانی‌پور برای تلویزیون دوبله شده است. ماجراهای این اثر درباره 2 موجود فضایی است که برای ماموریتی خود را به شکل انسان‌ها درمی‌آورند و به کره‌زمین می‌آیند.
کد خبر: ۳۱۱۳۱۲

آنها با جک که راننده تاکسی است آشنا می‌شوند و حوادثی را رقم می‌زنند. آشتیانی‌پور «پیش به سوی کوه اسرارآمیز» را فیلمی متوسط و سرگرم کننده در ژانر علمی تخیلی ارزیابی می‌کند که دوبله‌اش به دلیل وجود صحنه‌های گوناگون اکشن همراه با آدم‌های متعدد، کار نسبتا سختی بوده است. او برای نقش جک منوچهر والی‌زاده را انتخاب کرده است، زیرا می‌خواسته این شخصیت، شیرین و مزه‌پران باشد و والی‌زاده و صدایش برای چنین نقشی از جمله بهترین‌ها هستند.

او به گفته خودش، برای این‌که این شخصیت برای مخاطب ایرانی، سمپاتیک و جذاب‌تر شود و نیز برای پیشبرد داستان فیلم، تا جایی که به قصه و شخصیت لطمه وارد نشده باشد، با دستکاری‌هایی آن را بانمک‌تر کرده است. الکس زنی است که درباره نجوم و فیزیک تحقیقات می‌کند.

آشتیانی‌پور باتوجه به ویژگی‌های چهره این شخصیت و شادی و نشاطی که دارد، مینو غزنوی را برای گویندگی آن برگزیده که هم صدایش شیک و بانشاط است و هم توانایی گفتن چنین نقشی را دارد. او برای نقش 2 موجود فضایی که سارا و ست نام دارند شهرزاد ثابتی و شایسته تاج‌بخش را انتخاب کرده است. سارا، سمپاتیک و شیرین و ست، کمی خشن است. انتخاب اول مدیر دوبلاژ برای نقش ست، فریبا شاهین‌مقدم بوده است. در فیلم چند شخصیت دیگر نیز وجود دارد که آشتیانی‌پور برای آنها صداهایی را انتخاب کرده که مناسب سن و چهره‌شان باشد.

پرویز ربیعی (هنری)، محمد عبادی (متسون)، هادی جلیلی (پاپ)، شهاب عسکری (مامور)، محمد آفرین (آنتونی)، اکبر منانی (پروفسور)، فاطمه نیرومند، ولی مومنی، اسفندیار مهرتاش، سیامک اطلسی و الهام چارانی. تعدادی از این گویندگان با صدای عادی خود چند نقش گفته‌اند. آشتیانی‌پور به گفته خودش سعی کرده در 2 سکانس پیاپی از صداهای تکراری استفاده نکند.

محمدرضا کلا‌نتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها