خدا رحم کرد زیر ماشین نرفتم

امید آهنگر، بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 1357 در تهران، فارغ‌التحصیل از هنرستان صدا و سیماست. امید آهنگر همان علی کوچولوی برنامه کودک سال‌های دور است.
کد خبر: ۳۱۰۷۳۶

او فعالیت هنری را سال 1362 با مجموعه‌های تلویزیونی برای کودکان آغاز کرد. بازی در فیلم تحفه‌ها به کارگردانی ناصر غلامرضایی نخستین تجربه سینمایی اوست.

آهنگر در طول سابقه هنری خود دو بار کاندیدای بهترین بازیگر کودک و نوجوان در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان شد. او چند فیلم کوتاه نیز ساخته است.

از کارهای سینمایی دیگر او می‌توان به فیلم‌های شنگول و منگول، علی و غول جنگل، راز چشمه سرخ، بهترین بابای دنیا و روزگار سپری شده اشاره کرد.

زندگی هر بازیگری پر است از حادثه‌های پشت صحنه. علی آهنگر هم که از کودکی بازیگر بوده از این قاعده مستثنی نیست. یکی از حوادث هنگام ضبط سریال خط شکن برایش اتفاق افتاده است. آهنگر می‌گوید: کل کار در زمستان ضبط می‌شد. در یک صحنه من باید می‌دویدم.

حین دویدن پایم لیز خورد و دستم ماند پشتم و در این حال غلت خوردم. در همان حال مجبور شدیم کار را ادامه دهیم و بعد که به درمانگاه رفتم دست آسیب دیده‌ام را بستند. پزشک‌ها گفتند باید دو روز استراحت کنم اما کار تعطیل نشد و من مجبور شدم ادامه دهم.»

در یک سکانس دیگر از همین سریال، علی کوچولوی بزرگ از یک حادثه جدی جان سالم به‌در می‌برد: «قرار بود ماشین به من بزند و من رد بشوم. کمی دیر ترمز کرد و نزدیک بود تصادف بدی شکل بگیرد. بچه‌هایی که صحنه را دیده بودند آمدند و به من گفتند امید واقعا شانس آوردی. خدا به تو رحم کرد»!

این بازیگر می‌گوید که این اتفاقات به خاطر این است که در سینمای ایران همه، همه کاره‌اند: «معمولا برای چنین صحنه‌هایی باید بدلکار بگذارند اما در سینمای ما بازیگر باید خودش چنین کارهایی انجام دهد. کسی که پشت ماشین می‌نشیند ممکن است راننده سرویس باشد و تخصص نداشته باشد. این سهل‌انگاری گاهی قربانی می‌گیرد. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها