کفش پنجه تنگ نپوشید

گروه سلامت: یک فیزیوتراپ گفت: استفاده از کفش‌های پنجه تنگ و صافی کف پا منجر به بروز ناهنجاری «شست کج» می‌شود. ذبیح‌الله برجسته در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: انحراف انگشت شست به خارج و انحراف سر اولین استخوان کف پا به داخل به‌ناهنجاری شست کج معروف است.
کد خبر: ۳۰۸۸۸۶

وی افزود: این ناهنجاری منجر به بروز زانوی ضربدری و کف‌پای صاف می‌شود؛ چرا که شخص برای کم شدن درد، مرتب پایش را به سمت بیرون می‌چرخاند.

وی گفت: استفاده از کفش‌های پنجه تنگ و صافی کف پا، قطع انگشتان مجاور شست پا و بیماری‌های التهابی مثل روماتیسم مفصلی در بروز این پدیده موثرند.

برجسته تصریح کرد: شست کج عوارضی چون بد شکلی شست پا، درد در مفصل شست و آرتروز زودرس شست، همچنین ایجاد بافت پنبه‌ای در قسمت داخلی مفصل کف پایی انگشتی شست را به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به این‌که اصلاح این ناهنجاری باید بتدریج صورت گیرد، گفت: کشیدن انگشت شست به سمت داخل، پوشیدن کفش‌های پنجه پهن و آتل شبانه از راه‌های درمان این ناهنجاری است.

وی همچنین در خصوص ناهنجاری اسکولیوز گفت: ‌وقتی ستون مهره‌ها در فردی به یک طرف انحراف داشته باشد به صورتی که مهره‌ها به سمت تحدب چرخش پیدا کند فرد مبتلا به پشت کج یا اسکولیوز می‌شود.

این کارشناس فیزیوتراپی افزود: در این افراد زواید شوکی در یک راستا قرار نمی‌گیرد و چین‌های پهلو با هم متفاوتند، استخوان‌های کتف قرینه نیستند.

وی مهم‌ترین علت ابتلا به پشت کج را اتخاذ وضعیت‌های نادرست مانند خم شدن عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها