رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

اورژانس هوائی زنجان هفته آینده کلید می‌خورد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی خبر داد:

ایجاد اورژانس امداد هوایی در جاده‌ها

غلامرضا معصومی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: از مجلس خواسته شده تا شرایط برخورداری اورژانس امداد هوایی در جاده‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۳۰۷۵۱۷

به گزارش فارس ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ظهر امروز در حاشیه کارگاه مدیریت بحران قطب شمال کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرداختن به جاده‌های فرعی که از تکالیف برنامه پنجم توسعه بوده است به صرفه نیست. از مجلس خواستیم که اورژانس کشور به جای پرداختن به خدمات اورژانسی در جاده‌های فرعی وارد امداد هوایی شود. در حال حاضر به 30 هلی‌کوپتر برای راه‌اندازی امداد هوایی نیاز داریم.

وی نیاز اعتباری و ارزی این کار را 10 میلیارد تومان ریالی و 200 میلیون یورو اعلام کرد.

معصومی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ امکان امداد هوایی در اختیار نداریم، خاطرنشان کرد: 11 مرکز بالقوه امداد هوایی در کشور وجود داشت که شش مورد آن تعطیل شده است.

وی مراکز بالقوه امداد هوایی کشور را فقط در دو مرکز اورژانس تهران و شاهرود اعلام کرد: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور درباره سطح خدمات امداد‌رسانی اورژانس کشور نسبت به کشورهای همسایه و دنیا یادآور شد: در 57 کشور اسلامی فقط ایران و قطر به سیستم اورژانس پیش‌بیمارستانی تجهیز شده‌اند.ایران در بخش اورژانس پیش بیمارستانی دومین کشور دنیا بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اعلام اینکه از نظر عمومی و پولی و اعتباری پیشرفت ایران مطابق با عنوان دومین کشور دنیا در اورژانس پیش‌بیمارستانی نبوده است، اضافه کرد: تاکنون به امداد هوایی در کشورمان توجه نشده است.

معصومی با تاکید بر توجه برنامه پنجم توسعه برای ورود به جاده‌های فرعی تصریح کرد: در حال حاضر به استاندارد 15 دقیقه حضور اورژانس در حوادث دست یافتیم ولی استاندارد استقرار اورژانس در هر کیلومتر همچنان مورد انتظار است.

وی از وجود 150 هزار کیلومتر جاده‌های فرعی در کشور خبرداد که بر اساس اعلام پلیس 44 درصد از تصادفات در این مناطق رخ می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به اینکه از نظر امنیتی وضعیت خوبی در جاده‌های فرعی نداریم، تصریح کرد: توجه اورژانسی به جاده‌های فرعی از لحاظ اقتصادی و پرسنلی به صرفه نیست و به همین دلیل به مجلس پیشنهاد دادیم تا مقدمات شرایط برخورداری اورژانس از امداد هوایی را فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها