کمی از سیاست

تشییع پیکر کردان

واحد مرکزی خبر: پیکر مرحوم علی کردان، وزیر اسبق کشور صبح دیروز با حضور مسوولان لشکری و کشوری از مقابل مسجد سلمان فارسی در ریاست جمهوری تشییع شد. نماز میت به امامت آیت‌الله مهدوی‌کنی اقامه شد.
کد خبر: ۲۹۶۶۷۳

منتسبان به قدرت مصونیت نخواهند داشت

فارس:دادستان تهران از ارسال نامه شکایت نمایندگان مجلس علیه موسوی به دادسرای تهران خبر داد و گفت: حرف کلی دستگاه قضایی و نظام اسلامی این است که منتسبان به قدرت و صاحبان نفوذ مصونیت نخواهند داشت. عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه برگزاری مراسم معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 5 تهران در جمع خبرنگاران افزود: یکی از جرایم امنیتی، تحریک مردم به شورش و عصیان علیه حکومت است، بنابراین اگر کسی افراد را تحریک کند و البته دیگر ارکان آن جرم نیز فراهم باشد، دستگاه قضایی موضوع را بررسی خواهد کرد.

محسن رضایی:عده‌ای می‌خواستند اعتراض اجتماعی مردم را سیاسی کنند

فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوادث سیاسی، پلیس باید رفتار و عملکرد سیاسی داشته باشد که این به معنای حمایت از یک جریان خاص سیاسی نیست، بلکه باید تاکتیک‌ها و مهارت‌های مقابله با بحران‌های سیاسی و ترفندهای سیاسی را یاد بگیرد. محسن رضایی دیروز در همایش پلیس، امنیت چشم‌انداز 1404 گفت: امنیت آینده ایران، امنیت سیاسی نیست، بلکه اجتماعی است و در امنیت اجتماعی، سلاح و توپ و تانک معنایی ندارد و تهدیدات اجتماعی از جنس و نوع دیگری است.

سولانا: بی‌اعتمادی در موضوع هسته‌ای ایران عمیق است

پرس تی وی: مسوول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، میزان بی اعتمادی بین دوطرف را در موضوع هسته‌ای ایران عمیق دانست و از طرف‌های مربوط خواست برای اعتمادسازی بیشتر تلاش کنند. خاویر سولانا در مصاحبه اختصاصی با شبکه یورونیوز بر لزوم اعتمادسازی در موضوع هسته‌ای ایران تاکید کرد و گفت: اعتماد در درازمدت به دست می‌آید و مستلزم تلاش زیاد و پایدار است.

ایران توانایی جایگزین کردن سامانه‌های دیگر به جای 300 S را دارد

فارس: سردارمحمدحسن منصوریانمعاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با اشاره به تاخیر روس‌ها در تحویل سامانه دفاعی 300 S تاکید کرد: اگر این کار صورت نگیرد می‌توانیم سامانه‌های دیگر را جایگزین این سیستم کنیم.

رفع توقیف روزنامه همشهری

مهر: دادگستری کل استان تهران توقیف موقت روزنامه همشهری را که عصر دوشنبه توسط معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده بود، عصر دیروز لغو کرد و بدین ترتیب همشهری منعی برای انتشار ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها