امروزه داشتن یک برنامه مدیریت فایل در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند به یک ضرورت تبدیل شده است و هرچه این برنامه قدرتمندتر باشد، مدیریت فایل‌‌ها و پوشه‌‌ها در تلفن همراه ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود. معمولا در هر یک از سیستم‌های عامل موجود، یکی از این برنامه‌‌ها ‌خوب عمل می‌کند و در بین کاربران جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌‌کند. امروز قصد داریم نرم‌افزار مدیریت فایلی را معرفی کنیم که در بین کاربران سیستم‌عامل ویندوز موبایل محبوبیت خاصی دارد و می‌تواند همه اعمالی را که شما برای مدیریت فایل‌های خود نیاز دارید، به‌خوبی و با سرعتی قابل قبول انجام دهد.
کد خبر: ۲۹۴۵۸۹

Resco Explorer نگارش 05/7 به‌شیوه نصب تمام نرم‌افزارهای ویندوز موبایل، آن را روی گوشی خود کپی کنید و بعد اجرا کنید. ابتدای کار از شما سوالی درباره نوع کارکرد از نظر لمسی بودن صفحه نمایش یا غیرلمسی بودن آن خواهد پرسید که شما با توجه نوع صفحه نمایش و گوشی خود گزینه مربوط را انتخاب کنید تا وارد محیط اصلی برنامه شوید.

از طریق گزینه‌های Menu»Option»General وارد تنظیمات عمومی برنامه شوید. در این قسمت می‌‌توانید تنظیماتی را به‌دلخواه خود انجام دهید، که ما به چند نکته آن در زیر اشاره خواهیم کرد. البته نگران تنظیماتی که انجام می‌‌دهید نباشید، چون با استفاده از گزینه تنظیمات پیش‌‌فرض، می‌‌توانید دوباره به تنظیمات اولیه برگردید.

1- با استفاده از گزینه Browser می‌‌توانید درشیوه به نمایش درآمدن فایل‌‌ها دست ببرید و فایل‌‌هایی را در دسترس قرار دهید که دلخواه شماست. برای مدیریت قوی‌تر، بد نیست که تمام موارد را انتخاب کنید تا همه فایل‌‌ها بی‌کم‌وکسر نشان داده شوند. تنها در صورتی آن‌ها را غیرقابل نمایش کنید، که بدانید نمی‌‌توانید امنیت آن‌ها را تامین کنید و ممکن است این فایل‌ها به‌دلایل مختلف حذف شوند که البته این موارد به‌ندرت پیش می‌آیند.

2- در قسمت Files توجه داشته باشید که تمام موارد تیک خورده باشند. تیک خوردن آن‌ها باعث می‌‌شود قبل از حذف یا جایگزینی فایلی، از شما تائیدیه خواسته شود تا مطمئن شوید به‌‌اشتباه اقدام به این کار نکرده‌اید. این کار به شما کمک خواهد کرد که اگر احیانا به‌اشتباه اقدام به حذف فایلی کردید، از این کار شما جلوگیری کند.

حال از طریق گزینه‌های Menu»Option»Customize می‌‌توانید به قسمت تنظیمات سفارشی بروید. گزینه‌ای از این تنظیمات در زیر آورده شده است.

3- اگر ابتدای برنامه نحوه کارکرد برنامه را که بر اساس لمسی و غیرلمسی تقسیم‌بندی شده‌ است به‌اشتباه انتخاب کرده‌اید، در قسمت General خواهید توانست آن را بر اساس نوع کارکرد دوباره تنظیم کنید.

4- با استفاده از گزینه Skin، می‌‌توانید برای این برنامه از پوسته‌های مختلف و متنوع استفاده کنید. همچنین در این بخش می‌توانید اندازه و نوع فونت‌های نمایشی این برنامه را به‌دلخواه تنظیم کنید و مورد استفاده قرار دهید.

5- در قسمت List می‌‌توانید نوع نمایش فایل‌‌ها را که می‌‌توانند بر اساس سایز، حروف، تاریخ و ... باشند، انتخاب کنید تا بر اساس آن‌ها به نمایش در بیایند.

6- با استفاده از بخش Color خواهید توانست رنگ‌بندی منو‌های مختلف را بر عهده بگیرید و آن را بر اساس سلیقه خود تغییر دهید.

7- Toolbar گزینه‌‌ای است که بخش‌های مهم گوشی را در کمترین زمان ممکن در دسترس شما قرار می‌‌دهند. محتویات این بخش را نیز می‌‌توان با استفاده از همین قسمت به‌دلخواه تغییر دهید تا گزینه‌های دلخواه و لازم در آن بخش قرار گیرند.

8- اگر گوشی شما دارای صفحه‌کلید است، می‌‌توانید با استفاده از گزینه Button برای هر یک از آن‌ها دستور‌العملی را تعریف کنید تا نقش کلید‌های میانبر را برای شما ایفا کنند. این کار می‌‌تواند در سرعت کار کردن با این برنامه نقش مهمی ایفا کند.

این نرم‌افزار همانند ویندوز دارای سطل زباله‌ای است که فایل‌های حذفی شما را در آن قرار می‌‌دهد تا اگر در آینده به آن‌ها نیاز داشتید، بتوانید آن‌ها را برگردانید. البته اگر نیاز به این گزینه ندارید، می‌‌توانید آن را با استفاده از تنظیمات برنامه غیرفعال کنید تا فایل‌‌ها به‌طورمستقیم حذف شوند و همچنین اگر نیاز به آخرین نگارش این برنامه داشتید، می‌‌توانید با استفاده از Get Update به آخرین نسخه از این برنامه دسترسی پیدا کنید.

دیگر گزینه‌های گوشی که Copy، Move، Find و ... هستند، به‌راحتی قابل تشخیص‌اند و نیاز به توضیح یا راهنمایی ندارند. شما نیز اگر مایل به استفاده از این برنامه بودید، می‌‌توانید آخرین نسخه موجود این برنامه را از آدرس اینترنتی زیر دریافت کنید و مورد استفاده قرار دهید.

http://www.persianmobiles.com/mobile247.html

پژمان عاملی فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها