مهر: پیشرفت علم به طرز شگفت‌انگیزی ادامه دارد. پس از آن‌که ریاضیدانان انگلیسی نشستند و تحقیق کردند تا بتوانند فرمول ریاضی ساده‌ای را برای راحت نزدیک شدن به دروازه حریفان پیدا کنند! حالا فیزیکدانان دست به کار شده‌اند تا با استفاده از قوانین فیزیک بتوانند بهترین روش برای یک شوت پرتاب آزاد موفق را در بسکتبال ارائه کنند. ریاضیدانان در کار خود موفق بودند و این فرمول را در اختیار مربیان لیگ برتری هم قرار دادند و حالا نوبت فیزیکدانان آمریکایی است.
کد خبر: ۲۹۳۱۷۹

2 مهندس مکانیک و هوافضای دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی با صدها هزار شبیه‌سازی رایانه‌ای، مسیر انحراف شوت پرتاب آزاد در بسکتبال را برای دستیابی به بهترین روش پرتاب این شوت مورد بررسی قرار دادند.

پس از شبیه‌سازی‌ها این مهندسان به تعدادی از توصیه‌هایی که می‌توانند شوت پرتاب آزاد را بهبود بخشند دست یافتند.

به عنوان اولین توصیه، محققان گفته‌اند: شوت‌کننده باید با بسامد حدود 3 هرتزچرخش به عقب شوت کند( !‌البته تا بازیکن بخواهد خودش را نزدیک به این مختصات کند کلی زمان می‌برد)‌ این روش موجب می‌شود توپ قبل از این‌که به حلقه بسکتبال برسد، 3 چرخش کامل به عقب را بسازد. چرخش به عقب موجب می‌شود از قدرت توپ زمانی که از دیواره یا تخته بسکتبال به طرف حلقه می‌رود، کاسته شود. این بهترین شانس برای جای گرفتن توپ در حلقه است!

همچنین آنها توصیه کردند هدف‌‌گیری توپ باید در فاصله 5 سانتی‌متری بینحلقه و پشت دیواره باشد. طبق شبیه‌سازی‌ها، هدف‌گیری برای مرکز سبد حلقه احتمال موفقیت شوت را حدود 3 درصد کاهش می‌دهد.

به گفته آنها توپ باید در جهت 52 درجه افقی پرتاب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها