اگر شما هم انیمیشن جذاب وال ای را دیده باشید، می‌توانید از زاویه دید خلاقانه سازندگان این فیلم کارتونی، نمایی از زندگی آینده بشر را ببینید؛ آینده‌ای که چندان هم دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.
کد خبر: ۲۸۷۷۳۴

گویا قرار است پیشرفت‌های پر شتاب دانش و فناوری از یک سو، زندگی ما انسان‌ها را ساده‌تر و ایمن‌تر سازند و از سویی نیز با تحمیل نوعی زندگی ماشینی و کم تحرک، انگیزه حرکت و تلاش را در بسیاری زمینه‌ها از ما سلب کنند...

توضیح این وضعیت پیچیده چندان هم مشکل نیست؛ وقتی که می‌شنویم صنعت چاپ کاغذی با الکترونیکی شدن و همین‌طور برخورداری از تصاویر متحرک در صفحات نشریات متحول می‌شود و حتی زحمت تورق برگ‌های یک مجلد را هم از دوش ما بر می‌دارد یا این‌که وقتی با خبر می‌شویم تنها با دادن یک حرکت دورانی به انگشت اشاره می‌توان از طریق یک صفحه یا در واقع نوعی سنسور به تک تک وسایل الکترونیکی در منزل یا محل کار،فرمان روشن یا خاموش شدن داد!

از آن گذشته، در تازه‌ترین یافته‌ها، دانشمندان و محققان موفق شده‌اند زحمت دوخت و دوز را به روش‌های سنتی یعنی با استفاده از متر و اندازه‌گیری (که به خودی خود وقت گیر هم هست)، از دوش خیاطان بردارند.

اصل قضیه آن است که مهندسان و طراحان یک شرکت رایانه‌ای موفق به ابداع یک خیاط نرم‌افزاری شده‌اند که لباسی کاملا مناسب و اندازه کاربر می‌دوزد. به بیان دیگر، این شرکت در واقع یک فناوری اسکن از بدن طراحی کرده که مجهز به نرم‌افزار خیاط است. این نرم‌افزار اطلاعات را از اسکنرها به دست می‌آورد، سپس از این اطلاعات برای تولید لباس‌هایی استفاده می‌کند که دقیقا اندازه و مناسب فرد اسکن شده است.

از این پس که (البته به نظر نمی‌رسد چندان هم دور باشد)، تنها لازم است در جایگاه اسکن قرار بگیرید تا در آنجا از سایز کلی بدن شما تصاویر سه بعدی تهیه شود. حال می‌توانید تصورش را بکنید که این وسیله با توسعه خود چه انقلابی را در برابر روش‌های سنتی خیاطی و دوزندگی لباس رقم خواهد زد.

پونه شیرازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها