مهر: یکی از گوریل‌های اوگاندایی که نسلش در حال انقراض است، با هدف جذب سرمایه برای حفاظت از این گونه‌های جانوری به عضویت شبکه اجتماعی فیس‌بوک درآمد. این برنامه از سوی مقامات حیات وحش اوگاندا طرح ریزی شده است.
کد خبر: ۲۸۳۸۳۴

این گوریل که ماهوزی نام دارد برای جلب توجه مردم جهان به گونه در حال انقراضش در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر عضو شده است.

هم‌اکنون در حدود 340 گوریل کوهستانی نیمی از 740 گوریل باقیمانده در کل جهان در پارک جنگلی در اوگاندا ساکن هستند و 40 گوریل هم در بخش دیگری از این کشور اقامت دارند. با وجود اندازه بزرگ این حیوان (گوریل نر در این‌گونه از جانداران 2 متر قد و 180 کیلوگرم وزن دارد) آنها بشدت توسط شکارچیان، کشاورزان و هیزم‌شکنان در معرض تهدید قرار دارند و نسل آنها با سرعتی بالا رو به انقراض است. مقامات حیات وحش در اوگاندا امیدوارند طرفداران زیادی در ازای پرداخت یک دلار کمک به این‌گونه در حال انقراض در شبکه فیس‌بوک و توییتر به این گوریل بپیوندند. سرمایه جمع‌آوری شده در نهایت برای استخدام محافظان بیشتر برای نگهداری از گوریل‌ها و حفاظت از محیط زندگی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقابل کسانی که گوریل را به دوستی پذیرفته باشند، اطلاعات متنوع و متفاوتی را از این جانداران دریافت خواهند کرد.

به گفته مقامات حیات وحش اوگاندا اجرای این طرح می‌تواند تعداد گردشگرانی را که سالانه برای ملاقات گوریل‌ها به این کشور سفر می‌کنند، افزایش دهد.

سالانه 10 هزار و 500 توریست برای دیدن گوریل‌ها به اوگاندا سفر می‌کنند و با پرداخت ورودی 500‌دلاری سرمایه‌ای قابل توجه را برای حفاظت از این جانداران بزرگ فراهم می‌کنند.

قتل با تیر و کمان

ایسنا: مردی با بیل زنش را کشت. این جمله بدون شک یادآور آیتم اخبار برنامه موفق ساعت خوش است، اما این اتفاق به طور واقعی، اما متفاوت‌تر در کامبوج افتاد.

ون سن، کشاورز 41 ساله کامبوجی همسرش را با تیر و کمان کشت. قضیه از این قرار بود که او در حالت مستی از زنش می‌خواهد تا به مناسبت جشنی، آتشی در حیاط خانه روشن و برای مهمانان غذا درست کند. اما هنگاهی که با امتناع همسرش مواجه می‌شود، مرد عصبانی تیر و کمانی را که اغلب با آن قورباغه شکار می‌کرد، برداشت و به سمت همسرش نشانه رفت و وی را کشت.

ون سن، هم‌اکنون در بازداشت بسر می‌برد و منتظر برگزاری جلسه دادگاه است.

جاسازی 1700 حیوان در یک ماشین

ایسنا: ماموران پلیس ایتالیا یک خودرو را که حدود 1700 حیوان در آن به صورت شگفت‌انگیزی جاسازی شده بود، متوقف و راننده آن را بازداشت کردند.

یکی از ماموران پلیس در مصاحبه‌اش به آسوشیتدپرس گفت: پس از این‌که این حیوانات را از صندوق عقب این خودروی «هاچ‌بک» بیرون آوردیم، مشخص شد 216 مرغ عشق، 300 موش سفید، 150 موش‌خرما، 30 سنجاب ژاپنی، 6 کاملیون که یک نوع مارمولک است و بیش از 1000 لاک‌پشت خوراکی در این خودرو جاسازی شده‌اند.

راننده این خودرو از سوی ماموران پلیس بازداشت شد و حیوانات محبوس شده در خودروی وی نیز به نزدیک‌ترین باغ وحش منتقل شدند.

راننده این خودرو در بازجویی‌های اولیه گفته؛ تصمیم داشته است هر کدام از لاک‌پشت‌های خوراکی را به قیمت 20 یورو بفروشد و بقیه را به قیمت‌های مناسب‌تری در اختیار فروشگاه‌های حیوانات بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها