در جشنواره سائوپائولو به نمایش درمی‌آیند

مردی که گیلاسهایش را خورد و حیران

فیلمهای ایرانی "مردی که گیلاسهایش را خورد" پیمان حقی و "حیران" شالیزه عارف پور در جشنواره فیلم سائوپائولو به نمایش در می آیند.
کد خبر: ۲۸۲۵۸۱

"مردی که گیلاسهایش را خورد" در بخش چشم انداز بین الملل و "حیران" در بخش مسابقه اصلی سی و سومین دوره جشنواره بین المللی سائوپائولو که از تاریخ 23 اکتبر تا پنجم نوامبر در برزیل برگزار می شود، حضور دارند.

"حیران" اولین ساخته بلند سینمایی شالیزه عارف پور که پارسال در جشنواره فیلم فجر به نایش در آمد تا کنون در جشنواره های متعدد خارجی حضور داشته است. این فیلم  داستان ماهی یک دختر روستایی است که با حیران مهاجر جوان افغان آشنا می‌شود و با وجود مخالفت خانواده با او ازدواج می‌کند. باران کوثری، مهرداد صدیقیان، مرحوم خسرو شکیبایی، فرهاد اصلانی و ژاله صامتی در این فیلم بازی کرده‌اند.

"مردی که گیلاسهایش را خورد" ساخته پیمان حقانی درباره کارگری به نام رضا است که بچه‌دار نمی‌شود، او به پرداخت مهریه همسرش که تقاضای طلاق کرده محکوم می‌شود. رضا برای فراهم کردن این پول به هر دری می‌زند و به یاد یکی از کارگران می‌افتد که در حین کار چند انگشتش را از دست داده است.

حمیدرضا کشانی، حسن پورشیرازی، آشا محرابی، حامد بهداد، رضا افشار، مریم خدارحمی، باقر سروش و ایمان عنایتی بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم پوسان که به صورت غیر رقابتی از تاریخ 16 تا 24 مهر ماه در کره جنوبی برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آید.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها