گروه سلامت: حتما شما از قدیمی‌ها نام عناب را شنیده‌اید اما شاید واقعا ندانید که چرا این میوه قرمز رنگ و تخم‌مرغی شکل، محبوب شیرین مزه همه عطاری‌هاست. طب سنتی ایران برای عناب جایگاهی ویژه در درمان بیماری‌ها قائل است. این گیاه دارای لعاب فراوان است و به همین دلیل جوشانده آن نرم‌کننده سینه محسوب می‌شود و حتی به اعتقاد پزشکان قدیم، ضدسرفه و برطرف‌کننده آسم و تنگی‌نفس است و برای رفع گرفتگی صدا هم از آن استفاده می‌‌شود.
کد خبر: ۲۷۹۷۴۴

این گیاه بخصوص در مواردی که آن را با آب و یا شیر بجوشانید، به عنوان ملین عمل می‌کند و جالب اینجاست که جوشانده پوست درخت آن تاثیر برعکس دارد و به عنوان داروی ضداسهال عمل می‌کند.

عناب ادرار را زیاد و خون را پاکیزه می‌کند. در درمان ناراحتی‌های عصبی تاثیر دارد و خواب‌آور است. این گیاه حتی زخم‌ها را هم شفا می‌دهد و به همین دلیل برای درمان و التیام زخم‌های کهنه از آن استفاده می‌شود.

در طب سنتی حتی برای برطرف کردن ورم چشم، قوی شدن حافظه و رفع کم‌اشتهایی و درمان افسردگی هم عناب تجویز می‌کردند. عناب به اعتقاد قدما، ‌کم‌کننده نیروی جنسی است و به همین دلیل آن را همراه غذاهای محرکی مانند عسل مصرف می‌کنند.

جوشانده درست کنید!

برای تهیه جوشانده عناب باید 50 گرم از این گیاه را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا یک سوم حجم آن تبخیر شود. به این ترتیب جوشانده عناب شما حاضر است!

توجه کنید که عناب در اشخاصی که مزاج سردی دارند سبب نفخ می‌شود و آنها باید این گیاه دارویی را با شکر و مویز بخورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها