فرمانده انتظامی شهرستان ری خبر داد

سرقت خانوادگی از طلافروشی در جنوب تهران

اعضای یک باند خانوادگی که در تهران و 3 شهرستان دیگر جیب‌بری می‌کردند ، در 2 محله جنوبی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۶۷۱۵۹

به گزارش «جام‌جم»، چندی قبل زنی با مراجعه به شعبه یکم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب خارک تهران از سرقت پول‌هایش در بهشت‌‌زهرای تهران خبر داد.

زن شاکی در اظهاراتش به دادیار پرونده گفت: برای حضور در مراسم ختم به بهشت‌زهرا رفته بودم که 2 زن به من گفتند، مسیر حرم امام را گم کرده‌اند و از من راهنمایی خواستند که پذیرفتم و آنها را همراهی کردم تا این که دقایقی بعد متوجه سرقت کیف پولم شدم. به نظر می‌رسد آن دو زن کیف مرا سرقت کرده باشند.

پس از طرح شکایت، پرونده‌ای تشکیل و برای ادامه تحقیقات به شعبه 17 آگاهی تهران ارسال شد و ماموران نیز با اطلاعاتی که از وی به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای 2 زن پرداختند و در ادامه تحقیقات، زنان و مردان دیگری هم به اداره 17 آگاهی تهران مراجعه و شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند. ماموران در بررسی پرونده‌های جدید متوجه شدند، پول و اموال شاکیان وقتی برای زیارت به اماکن مذهبی می‌‌رفته‌اند یا در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌های بین شهری از سوی 4 زن و یک مرد به سرقت رفته است.

تصاویر رایانه‌ای هویت متهمان را فاش کرد

در چهره‌نگاری رایانه‌‌ای از متهمان معلوم شد، تصاویر رایانه‌ای با یکدیگر مطابقت دارد و به این ترتیب، ماموران به بررسی آلبوم متهمان پرداختند که معلوم شد، تصاویر رایانه‌ای آنها با تصاویر 5 متهم سابقه‌دار که در خصوص جیب‌بری و سرقت فعالیت داشته‌اند، مطابقت دارد.

با مشخص شدن موضوع، پاتوق‌ احتمالی آنها به طور غیرمحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که در پی چند عملیات پلیسی، یک ماه قبل 4 متهم پرونده در 2 محله جنوبی پایتخت شناسایی و دستگیر شدند. پس از انتقال متهمان به اداره 17 آگاهی تهران، آنها هرگونه جیب‌بری و سرقت از مردم را انکار کردند. تحقیق در این ارتباط ادامه داشت تا این که مشخص شد، 5 زن دیگر با متهمان در سرقت‌ها همکاری داشته‌‌اند که به این ترتیب آنها هم تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند. اعضای باند مورد بازجویی‌های متعدد قرار گرفتند و عاقبت هفته گذشته راز جیب‌بری‌های متعدد از مردم را فاش کردند.

اعتراف سرکرده باند

سیاوش - سرکرده باند - در اظهاراتش به پلیس گفت: اوایل سال 87 پس از آزادی از زندان، همراه خانواده‌ام، سرقت‌ها را شروع کردیم. با خودروهای مدل بالا، همسرم غزل، دخترم سمیه و 2 خواهرم گوهرتاج و فاطمه و 5 زن دیگر را که از اقوام من بودند، به اماکن مذهبی تهران می‌‌بردم و آنها به بهانه زیارت وارد این اماکن می‌شدند و جیب زائران را می‌زدند، پس از آن هم خودم به بخش مردانه زیارتگاه می‌‌رفتم و از مردم سرقت می‌کردم. علاوه بر جیب‌‌بری در اماکن مذهبی، در این دو سال از مسافران متروی تهران و ایستگاه‌های اتوبوسرانی در میدان‌های آزادی، خراسان، شوش، مولوی، بهارستان و امام حسین (ع) هم با سرقت، میلیون‌ها تومان به دست آورده‌ایم.

پس از اعتراف متهم، دیگر اعضای باند هم به همکاری با وی اعتراف کردند. در ادامه تحقیق از اعضای باند معلوم شد آنها علاوه بر تهران، در شهرهای قم، مشهد و شیراز نیز اقدام به سرقت و جیب‌بری کرده و تحت تعقیب پلیس بوده‌اند.

بنابراین گزارش، تحقیق از اعضای باند ادامه دارد و دادیار شعبه یکم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه خارک تهران، با دستور چاپ تصویر 3 مهره کلیدی باند بدون پوشاندن چهره، از مردم خواست چنانچه در این ارتباط شکایتی دارند، به دادسرا یا اداره 17 آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها