چهره‌های از قلم افتاده

راجر فده رر

4 ساعت و 16 دقیقه طول کشید تا مرد شماره دوی تنیس جهان بالاخره اندی رادیک را در فینال تنیس ویمبلدون شکست بدهد و عنوان قهرمانی این تورنمنت معتبر را از آن خودش کند. حالا فده‌رر با این قهرمانی نه‌تنها توانسته است جایزه نقدی کلانی را به حساب خودش واریز کند که توانسته با رکورد پیت سمپراس در تعداد قهرمانی در گراند اسلم‌های ویمبلدون برابری کند. با این تفاوت که سمپراس توانسته بود این تعداد قهرمانی در ویمبلدون را در مدت 15 سال به دست آورد، ولی راجر فده‌رر سوئیسی این مهم را فقط در مدت 6 سال انجام داده است.
کد خبر: ۲۶۶۴۳۵

گرد و غبار

هفته گذشته بیشتر شهر‌های ایران از جمله پایتخت ایران پر از گرد و غبار و خاک و خاشاک بود به طوری که در تهران هم 2 روز به طور رسمی تعطیل شد. وضع شهرهای غربی ایران که بدتر از تهران بود تا جایی که در کرمانشاه شعاع دید مردم از 100 متر هم تجاوز نمی‌کرد. حکایت گرد و غبار در آسمان ایران موضوع تازه‌ای نیست، اما در سال‌های گذشته قضیه نه به این میزان زیاد بود و نه اینقدر جدی و فراگیر. یکی از دلایل مهم این پدیده هم به قول هواشناسان مربوط می‌شود به طوفان‌هایی که از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مثل عراق و عربستان وارد کشور شده‌اند.

یوکیا آمانو

هفته گذشته سفیر ژاپن با کسب حداقل دوسوم آرا به عنوان جانشین مدیرکل فعلی این آژانس منصوب شد. حالا بیشتر از این حرف‌ها از رئیس چشم بادامی آژانش بین‌المللی اتمی خواهیم شنید. آمانو 63 ساله فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه توکیو است که در سال 1972 به وزارت امور خارجه کشور ژاپن راه یافته. او تصدی پست‌های زیادی را در وزارت امور خارجی ژاپن عهده‌دار بوده که شاید مهم ترینشان مربوط می‌شود به مقام‌های مدیریت بخش‌های علوم و انرژی اتمی، معاونت مدیرکل امور علمی و کنترل تسلیحات در این وزارتخانه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها