ستاد مبارزه با قاچاق اعلام‌کرد:

مجازات سنگین برای قاچاقچی کالا

با تلاش کارشناسان وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و گمرک جمهوری اسلامی یک شرکت تجاری با وجود تمامی ترفندها و تخلفات حساب شده برای قاچاق کالا به صورت کلان در دام تیزبینی و هماهنگی کامل دستگاههای مبارزه کننده با قاچاق، گرفتار و مدیر عامل آن با رسیدگی کامل به عنوان یکی از مفسدان اقتصادی به 102 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.
کد خبر: ۲۶۲۷۹۸

به گزارش مهر ، مدیر عامل این شرکت به نام «ع. م» با استفاده از شگردهای گوناگون برای قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق روشهایی نظیر جعل اسناد و مهرهای شرکت تجاری خارجی، ورود غیر قانونی کالا و کم اظهاری، مبادرت و برای قانونی جلوه دادن مفاسد کلان خود به سایر اعمال متخلفانه به شکلی کاملا مخفیانه مشغول بوده است.

اما تخلفات پیچیده و حساب شده این مفسد اقتصادی در مقابل هوشیاری و هماهنگی کامل دستگاههای مبارزه کننده با قاچاق به سرعت بر ملا شده و او را در دام قانون گرفتار می کند.

با هماهنگی کامل وزارت اطلاعات، گمرک و وزارت بازرگانی در این رابطه بررسیهای همه جانبه بازرسان وزارت بازرگانی یک انبار بزرگ کالا در استان تهران کشف که این مسئله به اطلاع نیروی انتظامی و گمرک شهریار می رسد.

کارشناسان گمرک بررسی های تخصصی خود را بر روی انبار شرکت آغاز کرده و با مشخص شدن تخلفات صورت گرفته، شکایتی را به دستگاه قضایی ارائه می دهند.

در این رابطه وزارت اطلاعات نیز اعلام می کند که متهم به علت جعل سند و مهر شرکتهای خارجی از مدتها قبل تحت تعقیب این وزارتخانه قرار دارد که جعل اسناد و مهرهای خارجی نیز در همین راستا محرز می شود.

متهم با زیرکی قبل از بازداشت خود کالاهای توقیف شده در انبار را به سرعت به محلی دیگر منتقل می کند و تلاش عوامل وی برای جابجایی کالاها با هوشیاری دستگاههای مرتبط، خنثی و آنان نیز در حین جابجایی کالاها دستگیر می شوند.

پس از تحقیقات تکمیلی و تشکیل پرونده متهم به دستگاه قضایی معرفی شده و در ادامه روند قضایی در خرداد ماه سال جاری، نامبرده با احراز جرم قاچاق به پرداخت 102 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

با توجه به ورود کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق و فاسد که علاوه بر تبعات سوء اقتصادی اثرات زیانبار دیگری از جمله تهدید سلامت جامعه را در پی داشت، با به دام افتادن این شبکه و مفسد اقتصادی آن از ورود حجم قابل توجهی از این گونه کالاها به بازار مصرف جلوگیری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها