جام جم آنلاین - گیسلن آله اوم مورخ و عرب شناس مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه عقیده دارد اسامه بن لادن در دسامبر سال 2001 در ناحیه ای از کوهستان های افغانستان مرده است .وی از هنگام حملات یازدهم سپتامبر 2001
کد خبر: ۲۳۷۲۵
، بی وقفه تمام اخبار و گزارش هایی که در جهان عرب و سایت های اینترنتی عربی در مورد رهبر شبکه القاعده پخش می شده است را مطالعه کرده و درباره آنها تحقیق می کرده است .
نتایج تحقیقات وی با توجه به مجموعه ای از شواهد و قرائن همه به یک نتیجه ختم شده است و آن این که بن لادن زنده نیست .
وی می گوید در آخرین تصویر اصل اسامه بن لادن که در 27 دسامبر 2001 از شبکه الجزیره پخش شد ، بن لادن بسیار خسته ، لاغر و بیمار بود.
به نظر می رسید که بازوی چپ وی قطع شده است .
وی یک لباس نظامی سبز رنگ به تن داشت و برای این که فقدان بازوی چپ وی مشخص نشود ، یک کوله پشتی نظامی به رنگ لباس وی در پشت شانه اش گذاشته شده بود که کاملا در تصویر تلویزیونی قابل تشخیص است .
تردیدی نیست که بن لادن در بمباران های سنگین و بی وقفه پناهگاه اش در تورابورا به شدت زخمی شده است و با توجه به شرایط بهداشتی آن زمان در افغانستان وی قادر نبوده از عواقب ناشی از قطع بازویش جان سالم به در ببرد.
در عین حال ، براساس تحقیقات ، نواری که در 27 دسامبر پخش شد ، در حقیقت در 10 روز اول ماه دسامبر ضبط شده بود.
در روز 9 دسامبر ، صدای ضبط شده بن لادن در ده ها سایت اسلامی پخش شد که وی سه آیه قرآن (مجید) که اشاره به شکست مسلمانان دارند را در پیام خود قرائت کرد ، که با دقت به مفاهیم این پیام می توان متوجه شد که در حقیقت این پیام وصیت نامه بن لادن بوده است .
از آن پس دیگر هرگز تصویر یا عکس جدیدی از بن لادن پخش نشد و پیام هایی که به بن لادن نسبت می دهند را طرفداران وی تهیه می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها