آکادمی بفتا از تری گیلیام تقدیر می‌کند

تری گیلیام ، کارگردان فیلم‌های "برزیل" و "12 میمون" جایزه دوستی جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا را دریافت می‌کند.
کد خبر: ۲۳۴۰۰۳

ورایتی اعلام کرد: تری گیلیام جایزه خود را یکشنبه هشتم فوریه در مراسم اعطا جوایز بفتا در اپراخانه سلطنتی لندن دریافت می‌کند.

جایزه دوستی بالاترین نشان بفتا است که برای تقدیر از دستاوردهای چشمگیر و استثنایی اعطا می‌شود. فاینولا دوایر رئیس کمیته فیلم بریتانیا از گیلیام به عنوان یکی از "خلاق‌ترین و مبتکرترین فیلمسازان شاغل در صنعت فیلمسازی امروز دنیا" یاد کرد.

تری گیلیام 68 ساله که در مینه‌سوتا به دنیا آمده و از دوستداران بریتانیا است، یکی از چهره‌های نمادین نمایش تلویزیونی و محبوب "سیرک پرنده مانتی پایتن" بود که در دهه 1970 پخش می‌شد.

او اولین فیلم خود "مانتی پایتن و جام مقدس" را در 1975 با همکاری تری جونز کارگردانی کرد و از دیگر فیلم‌های وی در مقام کارگردان می‌توان به "برزیل"، "سلطان ماهیگیر"، "12 میمون"، "ترس و نفرت در لاس وگاس" و "برادران گریم" اشاره کرد.

گیلیام فیلم "تخیلات دکتر پارناسوس" با بازی جانی دپ، کالین فارل و جود لاو را در مرحله پس از تولید دارد که در عین حال آخرین فیلم هیث لجر بازیگر فقید استرالیایی است. از برندگان قبلی جایزه دوستی می‌توان به آلفرد هیچکاک و استیون اسپیلبرگ اشاره کرد.  

"میلیونر زاغه‌نشین" دنی بویل و "مورد عجیب بنجامین باتن" دیوید فینچر هر یک در 11 رشته نامزد دریافت جوایز سالانه بفتا هستند.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها