رژیم‌صهیونیستی با محاصره‌ نوار غزه و محاکمه گروهی یک‌میلیون و نیم جمعیت این منطقه، سیاست‌های ددمنشانه‌اش را به وضوح به نمایش گذاشته است اما در اقدام شهرک‌نشینان تندرو یهودی در شهر الخلیل و حمله آنها به فلسطینیان ساکن این مناطق و منازلشان نیز ردپای سیاستمداران صهیونیست به چشم می‌خورد زیرا مسلما این اقدامات با طرح‌هایی از پیش تعیین شده و هماهنگ جهت یهودی سازی این شهر مهم و اخراج اجباری فلسطینیان از آن انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۱۸۲

حمله صد‌ها شهرک نشین یهودی به شهروندان فلسطینی در شهر الخلیل و آتش زدن منازل آنها در اعتراض به حکم دادگاه عالی این رژیم مبنی بر تخلیه منزل یک فلسطینی که به زور توسط یهودیان تندرو غصب شده و ساکنان آنها آواره شده بودند، زنگ خطر جدیدی را به صدا در آورده است و بر این موضوع تاکید دارد که دولت عبری در خصوص آتش‌بس جدی نیست و سعی دارد دامنه تنش و بحران را از غزه به کرانه باختری بکشاند.

تل‌آویو این بار برای انجام اقدامات غیرانسانی‌اش علیه فلسطینیان از شهرک‌نشینان یهودی استفاده می‌کند و به واقع باید خشونت‌های الخلیل را نتایج طبیعی اقدامات عادی اسرائیلی‌ها اعم از دولت، سازمان‌های امنیتی و نظامی و احزاب راست افراطی آن دانست که به شهرک نشینان تندرو یهودی اجازه حمله به فلسطینیان و آتش زدن منازل آنها را داده‌اند.

در این جریان‌ها، همدستی آشکار سازمان‌های امنیتی اسرائیل با تحولات الخلیل کاملا مشهود است و تنها در سایه این همدستی، شهرک نشینان یهودی می‌توانند با زور چنین اقدامات تجاوزگرانه‌ای را علیه فلسطینیان انجام دهند. با توجه به این که دولت اسرائیل هیچ اقدامی در راستای حفظ منافع فلسطینیان در جریان فرآیند صلح انجام نمی‌دهد، بر کسی پوشیده نیست که این بار نیز سعی دارد تنش و بحران را از طریق شهرک‌نشینان به کرانه باختری انتقال دهد و آنها تحت حمایت ارتش اسرائیل اقدام به اشغال منازل فلسطینیان وبه آتش کشیدن آن می‌کنند.

تحولات الخلیل نشان می‌دهد که پشت پرده این حوادث یک طرح برنامه‌ریزی شده و آماده برای اخراج عرب‌ها از شهر الخلیل و تبدیل این شهرک به یک شهر یهودی صرف وجود دارد و هدف از آن تحقق طمع ورزی‌های اسرائیل در افزایش شهرک‌های یهودی‌نشین است که به رغم تعهداتی که دولت اسرائیل نه تنها به فلسطینیان بلکه به جامعه‌ بین‌المللی و کمیته‌ چهارجانبه صلح در چارچوب فرآیند صلح داده، هرگز این اقدامات را متوقف نساخته است.

اسرائیل با ایجاد تنش و بحران در الخلیل و دیگر شهرهای کرانه باختری سعی دارد افکار عمومی را از حقایق دردناک و تلخ نوار غزه گمراه سازد. حقایق تلخی که ناشی از ظلم و جور و سیاست محاصره و محاکمه‌ گروهی ساکنان بی‌گناه نوار غزه است.

شکی نیست که این اقدامات اسرائیل در سایه اختلافات و شکاف داخلی فلسطین صورت می‌گیرد و این اختلافات به دشمن مشترک آنها فرصتی مناسب داده تا جهت تحقق اهدافش تلاش کند و علاوه بر آن که غزه را به زندانی بزرگ تبدیل کرده است اکنون با اجرای طرح‌های سازمان یافته در الخلیل توسط شهرک‌نشینان یهودی حقوق فلسطینیان این منطقه را نقض کند.

منبع: الرایه قطر / ترجمه: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها