کد خبر: ۲۰۳۰۷۱
برای این‌که یک گلدان زیبا داشته باشیم ابتدا باید با شکل‌های هندسی منظم فرم اصلی آن را دربیاوریم مثل ذوزنقه یا مستطیل. حالا این فرم شاید از یک یا دو شکل هندسی تشکیل شود شاید هم از 5 یا 6 شکل هندسی ساخته شده باشد. مثلا شکل روبه‌رو  را که مشاهده می‌کنید گلدانی است که از 6 شکل هندسی تشکیل شده است: 4 ذوزنقه و 2 مستطیل که اسکلت اولیه این گلدان را درست کرده است. دومین نکته‌ای که باید رعایت شود این است که حتما این اشکالی که می‌کشیم خط تقارن داشته باشند.

خط تقارن خطی است که شکل را به 2 قسمت مساوی تقسیم می‌کند که این خط باعث می‌شود  شکل‌ها دقیق‌تر کشیده شوند و بعد از آن می‌رسیم به مرحله شکل‌گیری این گلدان که با خط‌های خمیده و منحنی فرم آن را درمی‌آوریم و یک بیضی به قسمت بالای آن اضافه می‌کنیم تا شکل اولیه آن به دست آید. بعد از این مرحله که گلدان کامل شد می‌پردازیم به بخش رنگ‌آمیزی و سایه‌روشن آن. قبل از هرعمل باید ببینیم نور از کدام جهت به گلدان ما می‌تابد، اگر از سمت راست بتابد، سمت راست روشن و سمت چپ تیره می‌شود و اگر از سمت چپ بتابد، سمت چپ روشن و سمت راست تیره می‌شود. ولی نکته‌ای که باید رعایت شود داخل آن است که دقیقا بعکس عمل می‌کند. یعنی اگر سمت راست تیره باشد و سمت چپ روشن، داخل آن سمت راست روشن و سمت چپ تیره می‌شود.

نکته دیگر تکنیک سایه‌روشن است که می‌توانید مداد طراحی را انتخاب کنید یا ذغال طراحی که ابتدا یک سایه کم‌رنگ ملایم روی تمام سطح آن می‌زنیم و بعد بر اساس تیرگی و روشنایی آن سطح را تیره یا روشن می‌کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها