کد خبر: ۲۰۳۰۵۲

در اعماق قلب هر مردی این آرزو وجود دارد که همسرش با تمام وجود به او اعتماد داشته باشد. بیشتر آقایان در عجب هستند که چرا انجام چنین کار ساده‌ای برای بیشتر خانم‌ها دشوار است، اما تفاوت‌های فیزیولوژیک را نمی‌توان نادیده گرفت. سخت‌تر اعتماد کردن به خاطر این ویژگی‌ها در یک زن قرار گرفته است تا بتواند بهتر از خودش مراقبت کند.

 با توجه به دارا بودن تستسترون، آقایون ‌می‌توانند براحتی در برابر مشکلات از خود دفاع کنند و در صورت نیاز هنگام مواجهه با خطر پا به فرار بگذارند.

از آنجایی که اعتماد تنها از جایگاه قدرت ایجاد ‌می‌شود، در آینده که دختر بچه‌ها تبدیل به خانم‌های بالغ ‌می‌شوند، بازهم جایگاه آسیب‌پذیر خود را حفظ ‌می‌نمایند. زمانی‌که احساس ‌می‌کنند ممکن است از جایی به آنها آسیب برسد، ترجیح ‌می‌دهند که به طرف مقابل اعتماد نکنند.

بنابراین زمانی‌که از همسر دلخواه خود تقاضا ‌می‌کنید تا به شما «اعتماد» کند، نباید تصور کنید که او توانایی انجام چنین کاری را ندارد، بلکه باید درک کنید که بانوان قدری آسیب‌پذیرتر از شما هستند. اگر از او انتظار دارید که اعتمادش نسبت به شما جلب شود باید در این مورد تلاش کنید و مهم‌تر از همه راستگو باشید تا دچار درد سرهای چوپان دروغگو نشوید.  باید کارهایی انجام دهید که به واسطه آن به ایجاد چنین حسی کمک کنید.

آنچه  سبب ‌می‌شود خانم‌ها راحت‌تر به آقایان اعتماد کنند این است که آقایان طبق گفته‌هایشان عمل کنند. قول دادن در شرایطی که به آن عمل نکنید، برای خانم‌ها بی‌معناست.

یک خانم باید ببیند که همسرش به قول‌هایش عمل ‌می‌کند، چراکه همیشه دیدن، تاثیر بیشتری نسبت به شنیدن از خود باقی ‌می‌گذارد.

وقتی خانم‌ها ببینند رفتارتان دقیقاً مطابق با گفته‌هایتان است، آن وقت حس اعتماد، خود به خود رشد پیدا ‌می‌کند. زمانی که به گفته‌هایتان عمل نکنید، همسرتان از شما قدری بیمناک ‌می‌شود.

او از دیدگاه خودش احساس ‌می‌کند که شما را دوست ‌می‌دارد و ‌می‌خواهد به شما اعتماد پیدا کند. فقط نیازمند کمک است تا چیزی را که شما ‌می‌خواهید نثارتان کند.

خانم‌ها! شما هم باید نکاتی را در نظر داشته باشید!

اگر شما از جمله زنانی هستید که فکر ‌می‌کنید همسرتان برای رازگویی و بیان مشکلات به شما اعتماد ندارد و چنان که شایسته است رابطه صمیمی‌ ندارید از  همین حالا شروع کنید:

همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و  به شخصیت وجودی او احترام بگذارید. جنبه یا بخش‌هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از سایرین می‌شود مورد توجه و تحسین قرار دهید.

برای این که همسرتان با شما روراست باشد سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قائل شوید. اگر حرف‌ها و گفته‌های او مطابق میل شما نیست از خود واکنش تند نشان ندهید، زیرا به این وسیله بذر بی‌اعتمادی در زندگی خود می‌کارید.

 وقتی همسرتان با شما درددل می‌کند و راز دلش را با شما در میان می‌گذارد، احساساتش را بپذیرید.

به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید، زیرا انتقاد پیاپی باعث می‌شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد.

او را به درک نکردن‌، عدم صمیمیت و بی‌احساس بودن متهم نکنید، زیرا او درک کردن‌، صمیمیت و بااحساس بودن را به شیوه مردانه نشان می‌دهد.

نیازهای واقعی شوهرتان را دریابید. این امر اتفاق نمی‌افتد مگر این که همسرتان این نیازها را بازگوید و به همین جهت در مواقع مناسب با لحن ملایم در مورد نیازهایش از وی سؤال کرده و دیدگاه‌های واقعی وی را نسبت به خود و زندگی‌تان دریابید و در نهایت جوابی را که شوهرتان می‌دهد بدون انتقاد و جبهه‌گیری بپذیرید.

زمانی که همسرتان با شما صحبت می‌کند به دقت به حرف‌های او گوش فرادهید، زیرا عدم توجه شما به گفته‌های او عدم علاقه شما را نشان می‌دهد.

هیچ وقت از کارهایی که همسرتان برای جلب محبت شما انجام می‌دهد انتقاد نکنید. او به شیوه خود ابراز محبت می‌کند.

از همسر خود انتظار نداشته باشید که با تما‌می‌ طرح‌ها و ایده‌ها و افکار شما موافق باشد و آنها را تحسین کند. واقع‌بین باشید و به او اجازه دهید که نظرش را هرچند که برخلاف میل شما باشد، بیان نماید.

اصرار زیادی برای جلب محبت همسرتان نداشته باشید و این نکته را زمانی که وی عصبانی است بیشتر مراعات کنید. در بسیاری اوقات حالت روحی او برای ابراز محبت به شما مناسب نیست و اصرار زیاد شما منجر به مخالفت شدید او می‌شود.

برای همسر خود نقش یک زن حساس و شکننده را بازی نکنید، زیرا این حالت شما باعث می‌شود که همسرتان فکر کند شما ضعیف و بی‌طاقتید و اگر چیزی بگوید باعث رنجش‌تان می‌شود. بنابراین سعی می‌کند که ارتباط کلا‌می ‌کمتری داشته باشد و همین امر باعث ناراحتی شما می‌گردد.

سعی کنید که در ارتباط با همسرتان همواره هویت خود را به عنوان یک زن و همسر حفظ کنید. زنی که توجه به روابطش به قیمت از دست دادن هویتش تمام شود به خود و روابطش صدمه می‌زند، زیرا این مساله باعث می‌شود که وی خود را بخشنده‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از شوهرش ببیند و فکر کند که همسرش بی‌نهایت خودخواه و ناسپاس است‌. مردها با زنی به عنوان همسر در ارتباط دائمی ‌باقی خواهند ماند که هویت مستقل و قوی خود را حفظ کند.

 اگر احساس می‌کنید که در روابط خود با همسرتان از عزت نفس پایینی برخوردارید و میل دارید که او را وادارید تا در این زمینه به شما کمک کند که از احساس خوبی برخوردار شوید اشتباه می‌کنید. این مساله مشکل شماست، شخصاً روی آن کار کنید و در صورت لزوم از یک روان‌شناس کمک بخواهید.

زمانی که همسرتان از فشار عصبی رنج می‌برد سعی نکنید از لحاظ احساسی به او نزدیک شوید، زیرا اگر برای صمیمیت و نزدیک شدن به او فشار آورید فقط او را عصبانی‌تر کرده و از خود دور می‌کنید. زمانی که استرس او کم شود به حالت عادی خودش برمی‌گردد.

در زندگی زناشویی خویش سعی کنید خود را مسؤول خوشبختی خود بدانید. زنی که مسؤولیت خوشبختی زندگی مشترک را فقط بر عهده شوهرش می‌گذارد یک همسر آزرده و افسرده به بار می‌آورد.

او را به دوست نداشتن و گریزان بودن از همسر و زندگی متهم نکنید، این مساله موجب کدورت در روابط می‌شود.

وقتی شما درمی‌یابید که در ایجاد مشکلات زندگی خود سهم داشته‌اید آن را به همسرتان بگویید، زیرا بعد از آن همسرتان نیز سهم خود را می‌پذیرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل برمی‌آید.

ماندانا ملاعلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها