پلیس مرد شیادی را که از 24 شهروند تهرانی کلاهبرداری کرده و متواری شده بود تحت تعقیب قرار داد. به گزارش خبرنگار ما، اولین شکایت از مرد شیاد یک‌ماه پیش به پلیس ارائه شد و مردی در شکایت خود گفت: شخصی به نام کامران مبلغ 500 هزار تومان از وی کلاهبرداری کرده است. مالباخته گفت: مدتی قبل آگهی در روزنامه دیدم که شرکتی تسهیلات مالی ارائه می‌داد با توجه به این که در آگهی آمده بود این شرکت وام هم می‌دهد برای این‌که بدانم چه شرایطی دارد و باید چه کنم به شرکت مراجعه کردم.
کد خبر: ۱۸۷۶۵۰

همه چیز خیلی خوب و مرتب به نظر می‌رسید، چندین نفر در شرکت کار می‌کردند، پیش مدیرعامل شرکت که کامران نام داشت رفتم، شرایط دریافت وام را برایم توضیح داد، با توجه به این‌که سود وام خیلی کم بود و افرادی هم که می‌توانستند وام بگیرند محدود بودند، خیلی سریع ثبت‌نام کردم ومبلغ پولی را که شرکت خواسته بود پرداختم.

وی ادامه داد: فردای آن روز 500 هزار تومان پول به حساب کامران واریز کردم تا مطابق قراردادی که نوشته بودیم 20 روز بعد 7 میلیون تومان وام بگیرم. من خیلی بدهکار بودم و به همه طلبکارانم قول دادم تا 20 روز بعدش هر چه پول طلب دارند بدهم. در این مدت 2 بار هم رفتم و به شرکت سر زدم تا بفهمم اوضاع از چه قرار است، کامران به من گفت، جای هیچ نگرانی نیست و من سر موقع می‌توانم وامم را بگیرم. مطابق قرار 20 روز بعد از قرارداد باید 7 میلیون تومان پول به حساب من واریز می‌شد، اما وقتی در زمان قرار به بانک سر زدم متوجه شدم پول در حساب نیست، با شرکت تماس گرفتم. به من گفتند که تا 2 روز دیگر پول در حسابم خواهد بود. آن 2 روز هم گذشت ولی پول به حساب من واریز نشد.

مرد شاکی گفت: از بانک مستقیم به دفتر شرکت رفتم و دیدم به جز من تعداد زیادی از مشتریان که پول واریز کرده و در انتظار وام بودند، در مقابل دفتر شرکت جمع شدند. در حالی که هیچ کس در شرکت نبود و کامران متواری شده و با کارمندانش تسویه‌حساب کرده بود.

شکایت این مرد تنها شکایت پرونده کامران نبود، پس از تشکیل پرونده 34  نفر از شهروندان تهرانی به دادسرای ناحیه 11 تهران مراجعه کرده و با ارائه مدارکی شکایت خود از کامران را مطرح کردند. بررسی‌ها نشان داد شرکتی که کامران برای ارائه خدمات مالی تاسیس کرده بود مجوز قانونی نداشته و یک شرکت با خدمات واهی و غیرقانونی بوده است، از آنجایی که بازپرس شعبه یک دادسرای ناحیه 11 حدس می‌زد که کامران هنوز در کشور است و به خارج از کشور متواری نشده، وی را ممنوع‌الخروج کرد و کارمندان وی ازجمله منشی کامران را مورد تحقیق قرار داد.
دختر جوان گفت: من از طریق روزنامه متوجه شدم که شرکتی تاسیس شده و نیاز به منشی دارد. هرچند حقوق بسیار پایین داشت، اما چون به شغل احتیاج داشتم قبول کردم.

دختر جوان گفت: کامران به من گفته بود، باید 3 ماه به صورت آزمایشی کار کنم و بعد از 3 ماه اگر از کارم راضی بود با من قرارداد خواهد بست و به صورت دائم می‌توانم کارم را ادامه دهم.

وظیفه من بود که به مشتریان توضیح دهم مراحل و مقدار دریافت وام چگونه است، اما قراردادها و دریافت پول را خود کامران انجام می‌داد و من اصلا خبر نداشتم که به لحاظ مالی او چقدر پول دارد و چه کارهایی می‌کند.

منشی شرکت گفت: فقط می‌دانم بین 350 تا 900 هزار تومان از مشتریان پول می‌گرفت و این مبلغ بستگی به میزان وامی که دریافت می‌کردند داشت. حدود 25 روز بود که من در شرکت استخدام شده بودم، یک شب کامران مبلغ حقوقی که قرار بود به من داده شود را داد و گفت که دیگر از فردا به شرکت نیا. فقط می‌توانی برای بردن وسایلت بیایی. من فکر می‌کردم کامران از کار من راضی نیست، اما فردای آن روز که برای بردن وسایلم رفتم متوجه شدم اشتباه کردم و در واقع کامران کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

با توجه به این که احتمال داده می‌شود کامران از شهروندان بیشتری کلاهبرداری کرده باشد، تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها