خروج تکواندو از بلاتکلیفی‌

ساعی و نادریان المپیکی شدند

گروه ورزش: پنجشنبه گذشته تکواندو یکی از روزهای پرالتهاب و سرنوشت‌ساز خود را تجربه کرد و در نهایت هم با معرفی نمایندگان المپیکی‌اش، از بلاتکلیفی خارج شد؛ رضا نادریان و هادی ساعی. در انتخاب نفر اول حرف و حدیث زیادی نبود، چرا که نادریان در جریان مبارزه انتخابی، خداداد مصدوم را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و پیراهن تیم ملی را به دست آورد، اما کار دشوار معرفی نماینده وزن سوم ایران بود، جایی که ساعی با دست بانداژ شده آمده بود و یوسف کرمی با دنیایی از انگیزه.
کد خبر: ۱۸۶۵۸۶

ساعتی بعد و در پایان نشست اعضای کادر فنی، جواز حضور در المپیک بدون مبارزه انتخابی در جیب ساعی گذاشته شد تا مرد 2 مداله تکواندوی ایران، فرصت مغتنمی برای 3 مداله شدن در المپیک به دست آورد. ساعی پس از آن که متوجه شد نفر منتخب کادر فنی برای حضور در المپیک است، ابراز امیدواری کرد که بار دیگر بتواند از این رویداد بزرگ با دست پر به ایران بازگردد.

 رضا مهماندوست، سرمربی تیم ملی تکواندو دلایل این تصمیم مهم را این‌گونه بیان کرد: برتری ساعی در اولین مسابقه انتخابی در مقابل کرمی، کسب مدال طلا در مسابقات، کسب سهمیه المپیک و انصراف کرمی از انجام انتخابی برابر ساعی، از جمله معیارهایی بود که کمیته فنی رای به برتری ساعی داد، ضمن این که در تست‌های آمادگی جسمانی انجام شده، امتیاز ساعی بالاتر از رقیب بود که نشان از  آمادگی جسمانی او می‌داد.

با وجودی که کادر فنی تکواندو سعی کرد با بررسی تمامی معیارهای فنی، جسمانی و اخلاقی نفرات مدعی بهترین‌ها را انتخاب کند، اما راضی نگه داشتن هر 4 ملی‌پوش امری محال و ناشدنی بود. یوسف کرمی یکی از دلشکسته‌ها بود: تا صبح روز مبارزه انتخابی ‌نمی‌دانستم که دیدارهای انتخابی برگزار نمی‌شود، به همین دلیل در طول هفته تمرین‌های سختی داشتم و 7 کیلو وزن کم کردم.

بهزاد خداداد هم دلخوری‌اش را این‌گونه به زبان آورد: از قبل هم می‌دانستم که انتخاب‌ها انجام شده است، با وجود این ترجیح دادم با حضور در میدان مبارزه حذف شوم و به این کار خود افتخار می‌کنم. آنهایی که خداداد را می‌شناسند، مطمئن هستند که حتی 10 درصد کارایی خودم را هم نداشتم، اما نمی‌توانم خیلی چیزها را بر زبان بیاورم.

شرایط خداداد هم نظیر ساعی بود و به گفته پزشک معتمد فدراسیون باید تا 19 تیر  استراحت می‌کرد، اما کمیته فنی او را مجبور کرد تا مبارزه کند. این موضوع از چشم رضا نادریان پنهان نماند و او پس از پیروزی در مبارزه انتخابی و کسب مجوز حضور در المپیک با تمجید از حریف پرافتخارش گفت: بهزاد از بهترین‌‌های تکواندوی جهان است و در مقابل من تنها به دلیل آسیب‌دیدگی، نتوانست توانایی‌هایش را بروز دهد.

هم کرمی و هم خداداد در پایان اتفاقات روز پنجشنبه برای ساعی و نادریان آرزوی موفقیت کردند تا ثابت کنند تکواندو با تمام حاشیه‌هایش یک خانواده واحد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها