«مساله‌ای نیست، مساله‌ای نیست.» کریستیانو رونالدو در واکنش به ضربه پنالتی خود مقابل بارسلونا که گل نشد، این جمله را بارها تکرار کرد. گل نشدن این ضربه سبب شد بازی بارسلونا و منچستر یونایتد در نیوکمپ با نتیجه بدون گل مساوی پایان یابد. رونالدو پس از بازی تیمش مقابل بارسا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در نشست مطبوعاتی سعی می‌کرد با لبخندی ملایم، خود را آرام و خونسرد نشان دهد. می‌خواست بگوید همچنان اعتماد به نفس دارد و اتفاق خاصی نیفتاده است. او در پاسخ به پرسش مشترک چند خبرنگار درباره ضربه پنالتی گفت: بعضی‌ وقت‌ها گل می‌زنید، گاهی نیز نمی‌توانید گل بزنید. من ضربه پنالتی را گل نکردم، مساله‌ای نیست.
کد خبر: ۱۷۱۷۳۱

سعی خواهم کرد در منچستر گل بزنم و همیشه اعتماد به نفس دارم. تا به حال در این فصل 38 گل زده‌ام. بنابراین مهم نیست که یک یا دو فرصت گل زنی را از دست بدهم. می‌کوشم در هر مسابقه بهترین بازی‌ام را ارائه کنم.

از وقتی به منچستر یونایتد آمدم، 15 یا 16 پنالتی را گل کردم و فکر می کنم دو تا را هم از دست دادم. پس اگر یک پنالتی گل نشود، اهمیت ندارد. اگر در منچستر پنالتی دیگری داشته باشم،‌ ‌خواهم کوشید آن را به گل تبدیل کنم.

رونالدو وقتی قدم به ورزشگاه نیوکمپ گذاشت، با 7 گل صدرنشین جدول گلزنان لیگ قهرمانان بود و هنگامی که در همان نخستین دقایق بازی گابریل میلیتو در محوطه جریمه مرتکب خطای هند شد و رونالدو پشت پنالتی قرار گرفت، همه انتظار داشتند او گل هشتم خود را در لیگ قهرمانان بزند. در این بازی، میلیتو و رافائل مارکز تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند تا رونالدو را مهار کنند. مارکز یک اخطار هم گرفت.

اعتمادبه‌نفسی را که رونالدو پس از بازی نشان داد و روحیه و جنگندگی این فصل او، همه را به یاد اریک کانتونا می‌اندازد. کانتونا پس از 8 ماه دوری از میدان و مسائلی که به‌دنبال درگیری با یک هوادار فوتبال پیش آمد، در ژانویه 2005 به‌میدان بازگشت و مقابل کریستال پالاس بازی کرد. آن هنگام تیم منچستر یونایتد با نیوکاسل صدرنشین 12 امتیاز فاصله داشت. ولی پس از آن کانتونا چنان درخشان و تعیین کننده برای تیمش بازی کرد که در پایان فصل منچستر یونایتد قهرمان لیگ برتر شد. اما کانتونا هرگز تیمش را به بازی نهایی لیگ قهرمانان نرساند.

رونالدو این بخت را دارد که در بازی برگشت تیمش مقابل بارسلونا، منچستر را به فینال ببرد. بارسلونا در اولدترافورد مانع نهایی رونالدو است. عبور از این مانع یعنی حضور در فینال پرشکوه شهر مسکو. فصل پیش تیم میلان با درخشش کاکا منچستر یونایتد را در همین مرحله نیمه نهایی از میدان به‌در کرد.

رایان گیگز، همبازی رونالدو که در فینال سال 1999 بازی کرد؛ اعتقاد دارد زمان برای رونالدو فرا رسیده و او تیمش را به فینال خواهد برد. او می‌گوید: خیلی کم پیش می‌آید یک بازیکن برجسته که در اوج آمادگی است، بیش از 2 سال در چنین اوجی بماند. رونالدو فصل گذشته را با آمادگی پایان برد و قدم به فصل جاری گذاشت. او به‌ عنوان یک هافبک به یک رکورد گلزنی رسیده و این تعداد گل برای یک هافبک فوق‌‌العاده است. او بهتر از این خواهد شد.

رونالدو درباره بازی برگشت می‌گوید: در اولدترافورد، 75 هزار تماشاگر حامی ما‌ خواهند بود. می‌کوشیم فوتبال خوبی ارائه کنیم و پیروز شویم. در منچستر بخت‌های بیشتری کسب خواهیم کرد و بازی برگشت متفاوت خواهد بود.

مترجم: جهانگیر چراتی
منبع: مجله یوفا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها