ساکنان غزه برای نشان دادن اعتراض خود زنجیره انسانی تشکیل دادند

اعتراض خاموش غزه

شهروندان خشمگین غزه روز گذشته در اعتراض به ادامه حصر این باریکه اقدام به تشکیل زنجیره ای انسانی در طول خط مرزی غزه با سرزمین های اشغالی کردند. به گزارش خبرگزاری رویترز هزاران فلسطینی که در بین آنها تعداد قابل توجهی زن و کودک به چشم می خورد روز گذشته در حالی که پرچم های فلسطین و حماس را در دست داشتند با هدف نشان دادن اعتراض خود به ادامه حصر غزه در این گردهمایی شرکت کردند.
کد خبر: ۱۶۱۹۲۰

با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز حصر گسترده غزه که با ممانعت اسرائیلی ها از ورود مواد غذایی ، سوخت و سایر مایحتاج اصلی ساکنان غزه به این باریکه همراه بوده است وضعیت معیشتی یک ونیم میلیون سکنه غزه رو به وخامت گذاشته بی آن که جامعه بین المللی بتواند کاری در جهت لغو حصر این منطقه انجام دهد.

تعهد حماس ، تهدید اسرائیل

 اگرچه ترتیب دهندگان این همایش اعتراض آمیز اعلام کرده بودند شرکت کنندگان به سوی مرزهای اسرائیل هجوم نخواهند برد ارتش صهیونیستی روز گذشته تمهیدات امنیتی را در حاشیه مرزهای باریکه غزه به شدت افزایش داد.

با وجود آن که که خبرگزاری های مستقل از حضور نزدیک به 300هزار شهروند غزه در همایش روز گذشته خبر دادند رسانه های رژیم صهیونیستی تعداد کسانی که در ایجاد زنجیر انسانی حاشیه مرزی مشارکت داشتند را کمتر از 50هزار نفر برآورد کردند.

ادامه حملات رژیم صهیونیستی

کابینه رژیم صهیونیستی به ارتش صهیونیستی دستور داده است همگام با نظارت جدی بر اجرای حصر غزه با تشدید حملات خود به غزه ، عرصه را بیش از پیش بر ساکنان این باریکه تنگ کند.

در جدیدترین حمله نظامیان صهیونیستی به غزه روز گذشته دو رزمنده حماس در نزدیکی خان یونس بر اثر اصابت موشک شلیک شده توسط یک جنگنده اسرائیلی کشته شدند.

علاوه بر این نظامیان صهیونیستی 50فلسطینی را به اتهام احداث تونل های زیرزمینی که غزه را به آن سوی منطقه مرزی رفح در خاک مصر متصل کرده و امکان انتقال مایحتاج عمومی و سلاح را به غزه فراهم آورده است ، دستگیر کردند.

مذاکرات محرمانه مصر و رژیم صهیونیستی درباره رفح

مذاکراتی بین مصر و رژیم صهیونیستی با حضور نمایندگانی از اتحادیه اروپایی برای کنترل اوضاع در گذرگاه رفح در جریان است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز گذشته در گزارشی مدعی شد این مذاکرات همزمان با مذاکرات مصر و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) درباره گذرگاه رفح صورت گرفته است . عاموس گلعاد، رئیس بخش اطلاعات وزارت دفاع اسرائیل در این دیدار از مصر خواسته است با حضور عناصر تشکیلات خودگردان برای کنترل مرزهای رفح موافقت کند.

وی در دیدار با عمر سلیمان ، وزیر اطلاعات و محمد طنطاوی ، وزیر دفاع مصر از آنان خواست طرح مسدود کردن رفح و اتخاذ تدابیری برای کنترل این مرز را مورد بررسی قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها